Kawasaki ZZR 1400 (2006)
A KAWASAKI ÁLTAL VALAHA ÉPÍTETT LEGERŐSEBB MOTOR
Videók Egy érintés az önindító gombján és máris világossá válik, hogy ez a világ legerősebb utcai motorja. A ZZR 1400 elképesztő teljesítménye ellenére a tudatos motorfejlesztés miatt szinte mindenki élvezni tudja a motor lágy, vezetőbarát oldalát. Ez a kettősség teszi a nagy ZZR-t olyan szívfájdítóan kívánatos motorrá, melyet birtokolni kell.
ÚJ GENERÁCIÓS ALUMÍNIUM MONOCOQUE VÁZ Legalább annyira elképesztő, mint a ZZR motorjának teljesítménye, könnyű kezelhetősége kellemes benyomást fog kelteni rengeteg motorosban. Big bike soha nem volt még ennyire könnyűsúlyú és könnyen kezelhető. Mi a titok? A Kawasaki új generációs alumínium monocoque váza.
A LEGÚJABB FEJLESZTÉSŰ AERODINAMIKA A nagysebességű stabilitás és alacsony légellenállás érdekében a ZZR 1400 bonyolult aerodinamikai kialakításához a Kawasaki nagyteljesítményű repülőgépeinek hosszú évek óta tartó fejlesztése közben megszerzett tudást használták fel. Akár kontinenseken átívelő száguldás, akár hegyi S-kanyarok vadászása a cél, a ZZR ravasz módon hasítja a levegőt.
AZ ERŐ AURÁJA Egy olyan világban, ahol a teljesítmény a minden, a ZZR 1400 rendkívül ütőképes: kényelmes csúcsmodell, turbina simaságú erőleadás széles fordulatszám tartományban, és a világ legerősebb motorját körülvevő összetéveszthetetlen kisugárzás.
TELJESÍTMÉNY - ÉS AMI MÖGÖTTE VAN Egy gyártó sem tud többet a soros négyhengeres erőforrásokról, mint a Kawasaki. A korai Z1-től kezdve egészen a MotoGP gépünkig, tudásunk a soros négyhengeres elrendezésű motorokról párját ritkítja. Ennek a kialakításnak rengeteg előnye van: lágy járás, kompakt építésmód, ha Kawasaki superbike-ról van szó, akkor az csak soros négyhengeres lehet. Minden összetevőjét gondosan fejlesztettük és teszteltük, hogy tökéletes egyensúlyban legyen a teljesítmény a nyomaték és a vezethetőség.
1352 cm3-es, soros négyhengeres Az új blokkot a Ninja ZX-12R és ZZR modellekből kifejlesztve, és azok főbb jellemzőinek megtartásával alkottuk meg, a furat x löket arány 84 x 61 mm. * A blokk elrendezés kialakításakor szem előtt tartottuk a kompakt méretet. Az erőforrás szélessége nagyjából megegyezik a ZX-12R motorjáéval. Erőérzet * A gázkar megnyitására azt a válaszreakciót kapod, melyet joggal elvársz egy nagyfuratú géptől: óriási nyomaték széles sávban, a fordulatszámmérő mutatójának bármely pontjától. * A benzin befecskendezés és motor hangolás eredményeként a reakció extrém lágy, megkönnyíti a ZZR észbontó teljesítményének kihasználását. * A nyomatékleadás annyira egyenletes, hogy az "erőtartomány" kifejezés gyakorlatilag nem létezik, a motorosok mindössze a 6000-res fordulattól kezdődő "bekapcsolt utánégető" sávot jegyzik meg. * A rendelkezésre álló hatalmas nyomaték miatt a piros lámpától gyakorlatilag bármelyik sebességfokozatban elindulhat a motor. (2000-res fordulatszámon 98 Nm áll rendelkezésre!) KIEGYENSÚLYOZOTT VÁZ A ZZR 1400-ban a Kawasaki következő generációs alumínium monocoque váza található. Sziklaszilárdan teljesít nagy sebességnél, ugyanakkor könnyen kezelhető és kezes viselkedéssel látja el a motort, ez a fejlett technológia ideális egyensúlyt teremt a sportos motorozás és a nagysebességű autópálya száguldás között.
Alumínium monocoque váz * Az új alumínium monocoque váz a Ninja ZX-12R-en debütált koncepció továbbfejlesztett változata. Ez a megoldás teszi lehetővé a keskeny, kompakt elrendezést. * Bár már alapjában véve is merevebb, mint a kétszárú vázak, a motor teherviselő elemként való beépítése tovább fokozza a torziós merevséget. A motor merevítő elemként való beépítése miatt a váz könnyebb lehetett. * A masszív kormánynyak kialakítás hozzájárul a szilárd jellemzőkhöz. * Csakúgy, mint a ZX-12R esetében, a légszűrőház a vázban található, ami a kompakt méret egyik fontos eleme. Ideális egyensúly * A motor kompakt méretei miatt a tervezőmérnökök "szabad kezet kaptak". A motor előrébb került a vázon, a tengelytáv ill. az első/hátsó kerék egyensúly mind gondosan lettek kiválasztva, hogy sikerüljön elérni a nagysebességű stabilitást és a kezes irányíthatóságot. * A ZZR 1400 tengelytávja rövidebb, mint a ZZR 1200, de hosszabb, mint a Ninja ZX-12R ugyanezen értéke.
Felfüggesztés * Felfordított 43 mm-es teleszkópvilla és új Uni-Trak kapcsolódású hátsó felfüggesztés egészíti a nagyon merev vázat, hozzásegítve a járművet a remek nagysebességű irányíthatósághoz és a kivételes úttartáshoz a kanyargós utakon. Tömeg középpontosítás * A motor és váz összetevőit a lehető legoptimálisabb tömeg középpontosítást szem előtt tartva fejlesztettük. * A monocoque váz, a teherviselő blokk, és a motor központi vonalába helyezett tömegközéppont adja a ZZR extrém stabilitását nagy sebességnél. * Az üzemanyagtank valójában a tank hátsó részében kezdődik és az ülés alatt folytatódik, így is támogatva a tömeg középpontosítást. * Az új felniken belső erősítés található, melyre a súlyokat is lehet rögzíteni.
CSÚCSMODELL KÉNYELEM Elképesztő teljesítménye ellenére a ZZR egyáltalán nem félelmetes. Ennek oka az átmenetek nélküli erőleadás, a lágy gördülés és a vezetőbarát ergonómia. A ZZR 1400-on egy tipikus hétvégi kirándulás után a vezető kipihent és új erőre kapott - az érzés ahhoz hasonló, mint amikor megérkezünk Párizsba egy transz-atlanti repülés után a Concordon.
Ergonómia és Aerodinamika * Alacsony és hosszú építésmódja ellenére a ZZR nagyon laza, sportos üléspozíciót kínál. Kompakt, anélkül hogy feszengeni kellene rajta, a kormány olyan távolságra van, hogy nem kell nyújtózkodni felé. * A szűk blokk, a monocoque váz és az összeszűkülő tank miatt a térdeket közel lehet tartani egymáshoz motorozás közben. * Az alacsonyra szerelt lábtartók bőséges helyet adnak a lábaknak. * Az alacsony ülésmagasság és az ülés keskeny első része miatt a vezető könnyen eléri a talajt mindkét lábbal piros lámpánál. * A ZZR multifunkciós aerodinamikája csökkenti a légellenállást, fokozza a stabilitást és véd az időjárás viszontagságaitól. * A tank burkolatban kialakított bemélyedés segítségével mélyebbre lehet hajolni a szélvédő mögé.
Lágy motor karakterisztika, több mint elegendő erőtartalék * A már alapjában véve is jól kiegyensúlyozott ZZR blokk másodlagos kiegyensúlyozó tengelye végleg megszelídíti a nem kívánatos rezgéseket, ennek eredménye a bársony simaságú motor. * A direkt működtetésű váltópedál könnyebb, mint a hagyományos link rendszerű, és sokkal direktebb visszajelzést nyújt. * A nagy csúcsteljesítmény és nyomaték annyit tesz, hogy a vezetőnek nem kell olyan gyakran válogatnia - nem számít melyik fokozatban van, mindig van elég erő gázkarból. (Az alacsony fordulaton motorozás másik előnye a hatékony üzemanyag fogyasztás.)
EGYÉNISÉG A ZZR 1400-at körüllengő, erőt és magabiztosságot sugárzó aura csak a világ legerősebb motorjából származhat. Zászlóshajóhoz illő módon kombinálja az új ZZR az avantgárd designt, az aprólékos kidolgozást és a részletekbe menő igényességet. Leparkolva egy kávézó előtt vagy végigsüvítve az országúton, erre a motorra mindenki felfigyel.
"El az utamból, de azonnal!" külső * A ZZR 1400 idomzata extrém hosszú és alacsony megjelenést kölcsönöz a motornak. Az idom eleje jócskán ráhúzódik az első kerékre, a sárvédő pedig szinte teljesen elrejti a kereket. * A vonalak a motor elejétől a hátulja felé mutatnak, a sebesség érzetét keltve még álló helyzetben is. * Mivel a monocoque váz a motor felett húzódik, nem áll ki az idomból, így az idom egy vonalon haladhat végig. * Négy darab projektoros fényszóró díszeleg a ZZR orridomán. A külső lámpaegységben található a helyzetjelző és a távolsági fényszóró. Tompított lámpaként a két középső projektorok funkcionálnak. A négy lámpa elég fényerővel rendelkezik ahhoz, hogy az éjjelt is nappallá tegye. * A központi Ram Air beömlő hasonlít a Ninja szupersport gépekéhez, így a ZZR is igazi Kawasaki arcot kapott. * A dupla kipufogó a ZZ-R 1100-at idézi, mely szintén egy legendás Kawasaki zászlóshajó volt. * Az indexek az első és hátsó idomba vannak integrálva. Átlátszó burkolatú, narancsizzós kialakítás hozzájárul a csúcsminőségű megjelenéshez. * A vadiúj LED-es hátsó lámpa különleges "V" designt kapott. A távolodó hátsó lámpa vagy a rohamosan közeledő négy projektor lesz a legjellemzőbb látvány az utakon.
Részletek * Az idomból kiemelkedő “Kawasaki” és modell emblémák fokozzák az ízléses megjelenést. * Idomba dolgozott tanksapka. * A hátsó kerék irányába mutató kis hasidom kiemeli a motor hullámos vonalait. (Csak a központi állvánnyal nem rendelkező modelleken, bizonyos országokban.) * Az ülésburkolat (bizonyos piacokon opcionális) kiegészíti az aerodinamikus külsőt. A burkolat alatt található a hátsó ülés.
EGYÉB PRÉMIUMJELLEMZŐK Rengeteg egyéb vonzó jellemzők különböztetik meg a ZZR-t a többi, kevésbé nagyigényű motortól.
Műszerezettség * Fehér számlapos, könnyen leolvasható analóg sebesség- és fordulatszámmérő. * A multifunkciós LCD digitális kijelzőn található a benzinszint, a sebességfokozat kijelző, a két darab napi számláló, az összes megtett km számláló és a pontos idő. * A műszerfal és az ECU között "CAN interfész" csökkenti a kábelek számát, illetve nagyobb mennyiségű információ továbbítására képes (pl. pillanatnyi fogyasztás).
Három darab hullámos féktárcsa * A ZZR 1400 nagy átmérőjű hullámos tárcsái, radiális felfogatású féknyergei, és radiális főfékhengere hatásos fékerőt és kiváló adagolhatóságot jelentenek.
ABS * Az ABS-szel ellátott modellek fokozottabb biztonságérzetet nyújtanak.
Radiális kuplung felső munkahenger * A hidraulikusan működtetett kuplungnak radiális rögzítésű felső munkahengere kényelmes, lágy kuplungműködtetést biztosít.
EGYÉB JELLEMZŐK Blokk * Az alapjárat ellenőrző rendszer megkönnyíti az indítást. * Könnyűsúlyú Denso radiátor sűrűn elhelyezett bordáival nagyon hatékony hűtést biztosít.
Egyéb * Gyújtáskapcsolóba integrált immobilizer. * Nagy kapacitású tank. * A központi állvány (bizonyos piacokon opcionális) megkönnyíti a karbantartás elvégzését. Az ülés alatt lévő fogantyú megkönnyíti a központi állványra emelést.
ZZR1400 műszaki adatok
Motor típusa: 4 ütemű, soros 4 hengeres Lökettérfogat: 1352 cc Teljesítmény: 190 LE (140 kW) / 9.500 ford Teljesítmény Ram Air-rel: 200 LE (147.1 kW) / 9.500 ford. Nyomaték: 154 Nm / 9500 ford. Hűtés: Vízhűtés Furat x Löket: 84 x 61 mm Üzemanyag ellátás: 44 mm-es (Mikuni) üzemanyag befecskendezés Gyújtás: digitális Indítás: Önindító Váltómű: 6 sebességes Hajtás: Lánc Váz típusa: Monocoque alumínium Felfüggesztés első: 43 mm-es felfordított teleszkópvilla Felfüggesztés hátsó: Uni-Trak gáztartályos központi rugóstag Rugóút első: 117 mm Rugóút hátsó: 122 mm Gumi első: 120/70 ZR17 Gumi hátsó: 190/50 ZR17 Fék első: Dupla 310 mm-es hullámos tárcsa 4 dugattyús radiális féknyergek Fék hátsó: Szimpla 250 mm-es hullámos tárcsa Villaszög: 23° Utánfutás: 94 mm Tengelytáv: 1460 mm Ülésmagasság: 800 mm Tank: 22 l Száraz súly: 215 kg
|