|
Kawasaki ZZR 1400 (2006)

A KAWASAKI LTAL VALAHA PTETT LEGERSEBB MOTOR
Videk Egy rints az nindt gombjn s mris vilgoss vlik, hogy ez a vilg legersebb utcai motorja. A ZZR 1400 elkpeszt teljestmnye ellenre a tudatos motorfejleszts miatt szinte mindenki lvezni tudja a motor lgy, vezetbart oldalt. Ez a kettssg teszi a nagy ZZR-t olyan szvfjdtan kvnatos motorr, melyet birtokolni kell.
J GENERCIS ALUMNIUM MONOCOQUE VZ Legalbb annyira elkpeszt, mint a ZZR motorjnak teljestmnye, knny kezelhetsge kellemes benyomst fog kelteni rengeteg motorosban. Big bike soha nem volt mg ennyire knnysly s knnyen kezelhet. Mi a titok? A Kawasaki j genercis alumnium monocoque vza.
A LEGJABB FEJLESZTS AERODINAMIKA A nagysebessg stabilits s alacsony lgellenlls rdekben a ZZR 1400 bonyolult aerodinamikai kialaktshoz a Kawasaki nagyteljestmny replgpeinek hossz vek ta tart fejlesztse kzben megszerzett tudst hasznltk fel. Akr kontinenseken tvel szgulds, akr hegyi S-kanyarok vadszsa a cl, a ZZR ravasz mdon hastja a levegt.
AZ ER AURJA Egy olyan vilgban, ahol a teljestmny a minden, a ZZR 1400 rendkvl tkpes: knyelmes cscsmodell, turbina simasg erleads szles fordulatszm tartomnyban, s a vilg legersebb motorjt krlvev sszetveszthetetlen kisugrzs.
TELJESTMNY - S AMI MGTTE VAN Egy gyrt sem tud tbbet a soros ngyhengeres erforrsokrl, mint a Kawasaki. A korai Z1-tl kezdve egszen a MotoGP gpnkig, tudsunk a soros ngyhengeres elrendezs motorokrl prjt ritktja. Ennek a kialaktsnak rengeteg elnye van: lgy jrs, kompakt ptsmd, ha Kawasaki superbike-rl van sz, akkor az csak soros ngyhengeres lehet. Minden sszetevjt gondosan fejlesztettk s teszteltk, hogy tkletes egyenslyban legyen a teljestmny a nyomatk s a vezethetsg.
1352 cm3-es, soros ngyhengeres Az j blokkot a Ninja ZX-12R s ZZR modellekbl kifejlesztve, s azok fbb jellemzinek megtartsval alkottuk meg, a furat x lket arny 84 x 61 mm. * A blokk elrendezs kialaktsakor szem eltt tartottuk a kompakt mretet. Az erforrs szlessge nagyjbl megegyezik a ZX-12R motorjval. Errzet * A gzkar megnyitsra azt a vlaszreakcit kapod, melyet joggal elvrsz egy nagyfurat gptl: risi nyomatk szles svban, a fordulatszmmr mutatjnak brmely pontjtl. * A benzin befecskendezs s motor hangols eredmnyeknt a reakci extrm lgy, megknnyti a ZZR szbont teljestmnynek kihasznlst. * A nyomatkleads annyira egyenletes, hogy az "ertartomny" kifejezs gyakorlatilag nem ltezik, a motorosok mindssze a 6000-res fordulattl kezdd "bekapcsolt utnget" svot jegyzik meg. * A rendelkezsre ll hatalmas nyomatk miatt a piros lmptl gyakorlatilag brmelyik sebessgfokozatban elindulhat a motor. (2000-res fordulatszmon 98 Nm ll rendelkezsre!) KIEGYENSLYOZOTT VZ A ZZR 1400-ban a Kawasaki kvetkez genercis alumnium monocoque vza tallhat. Sziklaszilrdan teljest nagy sebessgnl, ugyanakkor knnyen kezelhet s kezes viselkedssel ltja el a motort, ez a fejlett technolgia idelis egyenslyt teremt a sportos motorozs s a nagysebessg autplya szgulds kztt.
Alumnium monocoque vz * Az j alumnium monocoque vz a Ninja ZX-12R-en debtlt koncepci tovbbfejlesztett vltozata. Ez a megolds teszi lehetv a keskeny, kompakt elrendezst. * Br mr alapjban vve is merevebb, mint a ktszr vzak, a motor tehervisel elemknt val beptse tovbb fokozza a torzis merevsget. A motor merevt elemknt val beptse miatt a vz knnyebb lehetett. * A masszv kormnynyak kialakts hozzjrul a szilrd jellemzkhz. * Csakgy, mint a ZX-12R esetben, a lgszrhz a vzban tallhat, ami a kompakt mret egyik fontos eleme. Idelis egyensly * A motor kompakt mretei miatt a tervezmrnkk "szabad kezet kaptak". A motor elrbb kerlt a vzon, a tengelytv ill. az els/hts kerk egyensly mind gondosan lettek kivlasztva, hogy sikerljn elrni a nagysebessg stabilitst s a kezes irnythatsgot. * A ZZR 1400 tengelytvja rvidebb, mint a ZZR 1200, de hosszabb, mint a Ninja ZX-12R ugyanezen rtke.
Felfggeszts * Felfordtott 43 mm-es teleszkpvilla s j Uni-Trak kapcsolds hts felfggeszts egszti a nagyon merev vzat, hozzsegtve a jrmvet a remek nagysebessg irnythatsghoz s a kivteles ttartshoz a kanyargs utakon. Tmeg kzppontosts * A motor s vz sszetevit a lehet legoptimlisabb tmeg kzppontostst szem eltt tartva fejlesztettk. * A monocoque vz, a tehervisel blokk, s a motor kzponti vonalba helyezett tmegkzppont adja a ZZR extrm stabilitst nagy sebessgnl. * Az zemanyagtank valjban a tank hts rszben kezddik s az ls alatt folytatdik, gy is tmogatva a tmeg kzppontostst. * Az j felniken bels ersts tallhat, melyre a slyokat is lehet rgzteni.
CSCSMODELL KNYELEM Elkpeszt teljestmnye ellenre a ZZR egyltaln nem flelmetes. Ennek oka az tmenetek nlkli erleads, a lgy grdls s a vezetbart ergonmia. A ZZR 1400-on egy tipikus htvgi kirnduls utn a vezet kipihent s j erre kapott - az rzs ahhoz hasonl, mint amikor megrkeznk Prizsba egy transz-atlanti repls utn a Concordon.
Ergonmia s Aerodinamika * Alacsony s hossz ptsmdja ellenre a ZZR nagyon laza, sportos lspozcit knl. Kompakt, anlkl hogy feszengeni kellene rajta, a kormny olyan tvolsgra van, hogy nem kell nyjtzkodni fel. * A szk blokk, a monocoque vz s az sszeszkl tank miatt a trdeket kzel lehet tartani egymshoz motorozs kzben. * Az alacsonyra szerelt lbtartk bsges helyet adnak a lbaknak. * Az alacsony lsmagassg s az ls keskeny els rsze miatt a vezet knnyen elri a talajt mindkt lbbal piros lmpnl. * A ZZR multifunkcis aerodinamikja cskkenti a lgellenllst, fokozza a stabilitst s vd az idjrs viszontagsgaitl. * A tank burkolatban kialaktott bemlyeds segtsgvel mlyebbre lehet hajolni a szlvd mg.
Lgy motor karakterisztika, tbb mint elegend ertartalk * A mr alapjban vve is jl kiegyenslyozott ZZR blokk msodlagos kiegyenslyoz tengelye vgleg megszeldti a nem kvnatos rezgseket, ennek eredmnye a brsony simasg motor. * A direkt mkdtets vltpedl knnyebb, mint a hagyomnyos link rendszer, s sokkal direktebb visszajelzst nyjt. * A nagy cscsteljestmny s nyomatk annyit tesz, hogy a vezetnek nem kell olyan gyakran vlogatnia - nem szmt melyik fokozatban van, mindig van elg er gzkarbl. (Az alacsony fordulaton motorozs msik elnye a hatkony zemanyag fogyaszts.)
EGYNISG A ZZR 1400-at krlleng, ert s magabiztossgot sugrz aura csak a vilg legersebb motorjbl szrmazhat. Zszlshajhoz ill mdon kombinlja az j ZZR az avantgrd designt, az aprlkos kidolgozst s a rszletekbe men ignyessget. Leparkolva egy kvz eltt vagy vgigsvtve az orszgton, erre a motorra mindenki felfigyel.
"El az utambl, de azonnal!" kls * A ZZR 1400 idomzata extrm hossz s alacsony megjelenst klcsnz a motornak. Az idom eleje jcskn rhzdik az els kerkre, a srvd pedig szinte teljesen elrejti a kereket. * A vonalak a motor elejtl a htulja fel mutatnak, a sebessg rzett keltve mg ll helyzetben is. * Mivel a monocoque vz a motor felett hzdik, nem ll ki az idombl, gy az idom egy vonalon haladhat vgig. * Ngy darab projektoros fnyszr dszeleg a ZZR orridomn. A kls lmpaegysgben tallhat a helyzetjelz s a tvolsgi fnyszr. Tomptott lmpaknt a kt kzps projektorok funkcionlnak. A ngy lmpa elg fnyervel rendelkezik ahhoz, hogy az jjelt is nappall tegye. * A kzponti Ram Air beml hasonlt a Ninja szupersport gpekhez, gy a ZZR is igazi Kawasaki arcot kapott. * A dupla kipufog a ZZ-R 1100-at idzi, mely szintn egy legends Kawasaki zszlshaj volt. * Az indexek az els s hts idomba vannak integrlva. tltsz burkolat, narancsizzs kialakts hozzjrul a cscsminsg megjelenshez. * A vadij LED-es hts lmpa klnleges "V" designt kapott. A tvolod hts lmpa vagy a rohamosan kzeled ngy projektor lesz a legjellemzbb ltvny az utakon.
Rszletek * Az idombl kiemelked Kawasaki s modell emblmk fokozzk az zlses megjelenst. * Idomba dolgozott tanksapka. * A hts kerk irnyba mutat kis hasidom kiemeli a motor hullmos vonalait. (Csak a kzponti llvnnyal nem rendelkez modelleken, bizonyos orszgokban.) * Az lsburkolat (bizonyos piacokon opcionlis) kiegszti az aerodinamikus klst. A burkolat alatt tallhat a hts ls.
EGYB PRMIUMJELLEMZK Rengeteg egyb vonz jellemzk klnbztetik meg a ZZR-t a tbbi, kevsb nagyigny motortl.
Mszerezettsg * Fehr szmlapos, knnyen leolvashat analg sebessg- s fordulatszmmr. * A multifunkcis LCD digitlis kijelzn tallhat a benzinszint, a sebessgfokozat kijelz, a kt darab napi szmll, az sszes megtett km szmll s a pontos id. * A mszerfal s az ECU kztt "CAN interfsz" cskkenti a kbelek szmt, illetve nagyobb mennyisg informci tovbbtsra kpes (pl. pillanatnyi fogyaszts).
Hrom darab hullmos fktrcsa * A ZZR 1400 nagy tmrj hullmos trcsi, radilis felfogats fknyergei, s radilis ffkhengere hatsos fkert s kivl adagolhatsgot jelentenek.
ABS * Az ABS-szel elltott modellek fokozottabb biztonsgrzetet nyjtanak.
Radilis kuplung fels munkahenger * A hidraulikusan mkdtetett kuplungnak radilis rgzts fels munkahengere knyelmes, lgy kuplungmkdtetst biztost.
EGYB JELLEMZK Blokk * Az alapjrat ellenrz rendszer megknnyti az indtst. * Knnysly Denso raditor srn elhelyezett bordival nagyon hatkony htst biztost.
Egyb * Gyjtskapcsolba integrlt immobilizer. * Nagy kapacits tank. * A kzponti llvny (bizonyos piacokon opcionlis) megknnyti a karbantarts elvgzst. Az ls alatt lv foganty megknnyti a kzponti llvnyra emelst.
ZZR1400 mszaki adatok
Motor tpusa: 4 tem, soros 4 hengeres Lkettrfogat: 1352 cc Teljestmny: 190 LE (140 kW) / 9.500 ford Teljestmny Ram Air-rel: 200 LE (147.1 kW) / 9.500 ford. Nyomatk: 154 Nm / 9500 ford. Hts: Vzhts Furat x Lket: 84 x 61 mm zemanyag ellts: 44 mm-es (Mikuni) zemanyag befecskendezs Gyjts: digitlis Indts: nindt Vltm: 6 sebessges Hajts: Lnc Vz tpusa: Monocoque alumnium Felfggeszts els: 43 mm-es felfordtott teleszkpvilla Felfggeszts hts: Uni-Trak gztartlyos kzponti rugstag Rugt els: 117 mm Rugt hts: 122 mm Gumi els: 120/70 ZR17 Gumi hts: 190/50 ZR17 Fk els: Dupla 310 mm-es hullmos trcsa 4 dugattys radilis fknyergek Fk hts: Szimpla 250 mm-es hullmos trcsa Villaszg: 23 Utnfuts: 94 mm Tengelytv: 1460 mm lsmagassg: 800 mm Tank: 22 l Szraz sly: 215 kg
|