|
Kawasaki ZX-636R

No.1. teljestmnyre terveztk - versenyplyn s kanyargs orszgton
Az 1985-ben megjelent GPZ 600R volt az els kzpsly gp, ami motor, futm s aerodinamika tekintetben rivalizlt a nagyobb lkettrfogat modellekkel. Attl kezdve a Kawasaki 600 cm3-es szupersport modelljei olyan nagyteljestmny blokkot, versenykpes futmvet s aerodinamikus klst mondhattak maguknak, amik csak a nagymotorokon voltak megszokottak. Ez a hagyomny folytatdik tovbb a 2005-s Ninja ZX-636R-rel is. Mr az eldje is a legnagyobb teljestmny szupersport motor volt, az j modell azonban mg magasabbra helyezi a mrct, az erforrs, a futm s a kls mdostsai a konkurencia fl helyezik, radsul teljestmnyt plyn s kanyargs orszgton egyarnt lvezhetjk. A blokk fbb vltoztatsai kztt az j hengerfejet, az j hengert s az ovlis msodlagos pillang szelepeket emlthetjk, melyeket dupla injektorok tpllnak. A nagyobb szv s kipufog szelepeket tdolgozott vezrls mkdteti, gy is nvelve a cscsteljestmnyt, a kipufogba integrlt szelep pedig az alacsony s kzepes fordulaton nveli a nyomatkot. Tmren fogalmazva az erforrsnak nagyobb a cscsteljestmnye, linerisabb az erleadsa, s mg nagyobb lvezet vezetni. A forma kveti a funkcit - j idomzat s ls alatti kipufog fokozzk a gp aerodinamikjt. Az j forma elrbb helyezi a stacionrius lgram levlsi pontjt az idomrl. Ez nem csak a vezet krli turbulencikat cskkenti, hanem jelentsen lecskkenti a gp htuljnl keletkez konvergencit, gy nvelve az aerodinamikai hatkonysgot. Az sszes valaha ltez Ninja kzl az j ZX-636R-nek a legjobb a lgellenllsi tnyezje. - ez krlbell 10 LE-t jelent 250 km/h-s sebessgnl. A futm jtsai kze az j segdvz, az ultra vkony, merevts lengvilla, az j teleszkp, az j futm belltsok, s ZX-10R felnik tartoznak. A tengelytv rvidebb lett, a lengvilla forgcsap elbbre kerlt, mindez a kanyarvteli tulajdonsgok fokozsa rdekben trtnt. A Kawasaki MotoGP gprl szrmaz, a szriafelszereltsg rszt kpez versenyalkatrszek, melyek tovbb fokozzk a gp versenykpessgt plyn: direkt mkdtets ffkhenger, radilis fknyergek, hullmos fktrcsk s nyomatkhatrols kuplung. Az idom, mely alatt megbvik a kipufog is, szndkosan emlkeztet a MotoGP versenygpre s a ZX-10R-re. j Ram Air beml, j lmpa, idomba integrlt indexek, LED-es hts lmpa - az j ZX-636R nem vletlenl hasonlt a ZX-10R-re. Motor, futm, design tekintetben a 2005-s Ninja ZX-636R a kategria sszes rsztvevjt rnykba bortja - mr megint.
A Ninja ZX-636R kulcsfontossg tulajdonsgai No. 1 teljestmnyre terveztk - versenyplyn s kanyargs orszgton egyarnt - A teljestmny nvelsre nagyobb szv s kipufog szelepeket, j vezrlst, s nagyobb mret, ovlis msodlagos pillangszelepet alkalmaztak, dupla injektorral. - A ls alatt elhelyezett kipufogban egy szelep tallhat, mely fokozza a motor teljestmnyt alacsony s kzepes fordulaton. - Az sszes Ninja kzl a 636R-nek a legjobb lgellenllsi egytthatja. - Nyomatkhatrols kuplung tallhat a gpen szriban. - Az j vz s lengvilla tovbb fokozza a kanyarodsi kpessgeket. - 300 mm-es hullmos fktrcsk, radilis fknyergek, direkt mkdtets ffkhenger. Agresszv Ninja tekintet - j idomzat MotoGP stlusjegyekkel, j merevts lengvilla, ZX-10R kerekek, idomba integrlt indexek, LED-es hts lmpa, ls alatti kipufog. Ember s gp egysget alkot - az tgondolt lspozci a 10R-en alapszik, de figyelembe veszi a 636R ms jelleg teljestmny leadst.
ZX-636R mszaki adatok
Motor tpusa: 4 tem soros 4 hengeres Lkettrfogat: 636 cc Teljestmny: 130 LE (95.5 kW) / 14000 ford. Teljestmny Ram Air-rel: 136 LE (100 kW) / 14000 ford. Nyomatk: 70.5 Nm / 11500 ford. Sritsi viszony: 12.9 2:1 Hts: Vzhts Furat x Lket: 68 x 43.8 mm zemanyag ellts: 4 db 38 mm-es gzfurat, dupla injektorok Gyjts: digitlis Indts: nindt Kipufog: ls alatt Vltm: 6 sebessges Hajts: Lnc Vz tpusa: sajtolt alumnium vz Felfggeszts els: 41 mm-es fordtott teleszkpvilla Felfggeszts hts: Uni-Trak, gztartlyos kzponti rugstag Rugt els: 120 mm Rugt hts: 135 mm Gumi els: 120/65ZR17M/C Gumi hts: 180/55ZR17M/C Fk els: Dupla, 300 mm-es trcsk, radilis fknyereg Fk hts: Egytrcss, 220 mm-es, 1 dugattys fknyereg Villaszg: 25 Utnfuts: 106 mm Tengelytv: 1390 mm lsmagassg: 820 mm Szabad magassg: 120 mm Tank: 17 l Szraz sly: 164 kg
|