Kawasaki ZX-636R
No.1. teljesítményre tervezték - versenypályán és kanyargós országúton
Az 1985-ben megjelent GPZ 600R volt az első középsúlyú gép, ami motor, futómű és aerodinamika tekintetében rivalizált a nagyobb lökettérfogatú modellekkel. Attól kezdve a Kawasaki 600 cm3-es szupersport modelljei olyan nagyteljesítményű blokkot, versenyképes futóművet és aerodinamikus külsőt mondhattak magukénak, amik csak a nagymotorokon voltak megszokottak. Ez a hagyomány folytatódik tovább a 2005-ös Ninja ZX-636R-rel is. Már az elődje is a legnagyobb teljesítményű szupersport motor volt, az új modell azonban még magasabbra helyezi a mércét, az erőforrás, a futómű és a külső módosításai a konkurencia fölé helyezik, ráadásul teljesítményét pályán és kanyargós országúton egyaránt élvezhetjük. A blokk főbb változtatásai között az új hengerfejet, az új hengert és az ovális másodlagos pillangó szelepeket említhetjük, melyeket dupla injektorok táplálnak. A nagyobb szívó és kipufogó szelepeket átdolgozott vezérlés működteti, így is növelve a csúcsteljesítményt, a kipufogóba integrált szelep pedig az alacsony és közepes fordulaton növeli a nyomatékot. Tömören fogalmazva az erőforrásnak nagyobb a csúcsteljesítménye, lineárisabb az erőleadása, és még nagyobb élvezet vezetni. A forma követi a funkciót - új idomzat és ülés alatti kipufogó fokozzák a gép aerodinamikáját. Az új forma előrébb helyezi a stacionárius légáram leválási pontját az idomról. Ez nem csak a vezető körüli turbulenciákat csökkenti, hanem jelentősen lecsökkenti a gép hátuljánál keletkező konvergenciát, így növelve az aerodinamikai hatékonyságot. Az összes valaha létező Ninja közül az új ZX-636R-nek a legjobb a légellenállási tényezője. - ez körülbelül 10 LE-t jelent 250 km/h-s sebességnél. A futómű újításai köze az új segédváz, az ultra vékony, merevítős lengővilla, az új teleszkóp, az új futómű beállítások, és ZX-10R felnik tartoznak. A tengelytáv rövidebb lett, a lengővilla forgócsap előbbre került, mindez a kanyarvételi tulajdonságok fokozása érdekében történt. A Kawasaki MotoGP gépéről származó, a szériafelszereltség részét képező versenyalkatrészek, melyek tovább fokozzák a gép versenyképességét pályán: direkt működtetésű főfékhenger, radiális féknyergek, hullámos féktárcsák és nyomatékhatárolós kuplung. Az idom, mely alatt megbúvik a kipufogó is, szándékosan emlékeztet a MotoGP versenygépre és a ZX-10R-re. Új Ram Air beömlő, új lámpa, idomba integrált indexek, LED-es hátsó lámpa - az új ZX-636R nem véletlenül hasonlít a ZX-10R-re. Motor, futómű, design tekintetében a 2005-ös Ninja ZX-636R a kategória összes résztvevőjét árnyékba borítja - már megint.
A Ninja ZX-636R kulcsfontosságú tulajdonságai No. 1 teljesítményre tervezték - versenypályán és kanyargós országúton egyaránt - A teljesítmény növelésére nagyobb szívó és kipufogó szelepeket, új vezérlést, és nagyobb méretű, ovális másodlagos pillangószelepet alkalmaztak, dupla injektorral. - A ülés alatt elhelyezett kipufogóban egy szelep található, mely fokozza a motor teljesítményét alacsony és közepes fordulaton. - Az összes Ninja közül a 636R-nek a legjobb légellenállási együtthatója. - Nyomatékhatárolós kuplung található a gépen szériában. - Az új váz és lengővilla tovább fokozza a kanyarodási képességeket. - 300 mm-es hullámos féktárcsák, radiális féknyergek, direkt működtetésű főfékhenger. Agresszív Ninja tekintet - új idomzat MotoGP stílusjegyekkel, új merevítős lengővilla, ZX-10R kerekek, idomba integrált indexek, LED-es hátsó lámpa, ülés alatti kipufogó. Ember és gép egységet alkot - az átgondolt üléspozíció a 10R-en alapszik, de figyelembe veszi a 636R más jellegű teljesítmény leadását.
ZX-636R műszaki adatok
Motor típusa: 4 ütemű soros 4 hengeres Lökettérfogat: 636 cc Teljesítmény: 130 LE (95.5 kW) / 14000 ford. Teljesítmény Ram Air-rel: 136 LE (100 kW) / 14000 ford. Nyomaték: 70.5 Nm / 11500 ford. Sűritési viszony: 12.9 2:1 Hűtés: Vízhűtés Furat x Löket: 68 x 43.8 mm Üzemanyag ellátás: 4 db 38 mm-es gázfurat, dupla injektorok Gyújtás: digitális Indítás: Önindító Kipufogó: ülés alatt Váltómű: 6 sebességes Hajtás: Lánc Váz típusa: sajtolt alumínium váz Felfüggesztés első: 41 mm-es fordított teleszkópvilla Felfüggesztés hátsó: Uni-Trak, gáztartályos központi rugóstag Rugóút első: 120 mm Rugóút hátsó: 135 mm Gumi első: 120/65ZR17M/C Gumi hátsó: 180/55ZR17M/C Fék első: Dupla, 300 mm-es tárcsák, radiális féknyereg Fék hátsó: Egytárcsás, 220 mm-es, 1 dugattyús féknyereg Villaszög: 25° Utánfutás: 106 mm Tengelytáv: 1390 mm Ülésmagasság: 820 mm Szabad magasság: 120 mm Tank: 17 l Száraz súly: 164 kg
|