Kawasaki ZX-12R
ZX-12R modell koncepció
Azoknak, akik megtapasztalták a ZX-12R észbontó erejét a "felhasználóbarát" kifejezés használata kissé furcsának tűnhet, mégis a Kawasaki mérnökeinek ez volt az egyik célja, amikor 2002-ben felújították a ZX-12R-t. Azért ne essünk pánikba, semmit sem tettek a gép már hírhedt erejének semlegesítésére vagy csökkentésére. A ZX-12R hajtóműve a legerősebb széria motor, amit a Kawasaki vagy bárki más valaha beépített egy vázba, mivel a főtengelyre 178 lóerőt kinyomat Ram Air nélkül. Ram Air-rel 190 LE a teljesítménye a lenyűgöző folyadékhűtéses, négyhengeres, DOHC erőműnek, ami mellé digitális üzemanyag befecskendező illik. A gyertyára szerelt könnyített gyújtó trafók robbantják be a keveréket a nagynyomású, 4-szelepes égéskamrákban. A gyújtásrendszer független időzítési kontrollal külön-külön vezérli mindegyik hengert a gyújtás komputer által begyűjtött sokféle információ alapján, pl. főtengelyállás, szívótorok nyitás, szelep pozíció, tengely fordulatszám, stb. Elektromosan vezérelt üzemanyag befecskendezés eteti a motort, ökölcsapásszerű, azonnali gáz reakciót okozva, míg a kipufogógáz kibocsátás környezetbarát kategóriában mozog. A hatékony hő elosztás és hosszú élettartam érdekében a ZX-12R nikasilozott hengerekkel jár. Ezek a vékonyabb hengerek csökkentik a távolságot a furatközépponttól, hogy a motor keskenyebb, kompaktabb legyen, a főtengely meg rövidebb és erősebb, nem is szólva a kiváló hűtésről és tartósságról. 2002-re az irányzat az volt, hogy ezt a csodálatos teljesítményt kiegyenlítsék, hogy a gépet egy kissé kezelhetőbbé tegyék a motorosok szélesebb köre számára. Ezt egy kicsivel nehezebb főtengely, módosított szívótorok-kapcsolat, és átdolgozott kuplung használatával érték el a japán fejlesztők. Idetartozik még a hajtólánc játékának csökkentése, az újratérképezett gyújtásidőzítés, amik a gépnek nagyobb egyenes vonalú gyorsítóerő jellemzőket adnak, és könnyebbé teszik a vezetést a városi forgalomban, vagy alacsony sebességnél. A vázmódosítások a ZX-12R már így is félelmetes szupersport tulajdonságainak kihangsúlyozására összpontosultak. Mivel az új ZZ-R1200 most megfelelően betölti a szupersport-turer szerepet, ezért a ZX-12R karosszéria inkább afelé tart, hogy kielégítse az igazi szupersport motorosok igényeit. Az átdolgozott alumínium "monokok" váz most egy új lengőkarral, alacsonyabb kartengellyel, csökkentett villa szöggel, nagyobb kormány elfordítási szöggel, és javított hátsó futómű kapcsoló elemekkel került gyártásra. És ez csak néhány változtatás a sok közül melyek a ZX-12R-nek könnyebb, reagálóbb kezelési tulajdonságokat és sportosabb érzést biztosítanak. A sportosabb kezelés sportosabb megjelenést követel, amit az új ZX-12R a fejidom és a plexiüveg átalakításával, új Ram Air bemenettel, és javított aerodinamikai teljesítménnyel nyert el. Az új monotone színek kihangsúlyozzák a gép erőteljes auráját.
ZX-12R műszaki adatok
Motor típusa: 4 ütemű, soros 4 hengeres Lökettérfogat: 1199 cm3 Teljesítmény: 178 LE (131 kW) / 10,500 ford. Teljesítmény Ram Air-rel: 190 LE (140 kW) / 10,500 ford. Nyomaték: 134 Nm / 7,500 ford. Hűtés: Vízhűtés Furat x Löket: 83,0 x 55,4 mm Üzemanyag ellátás: 46 mm-es üzemanyag befecskendezés Gyújtás: digitális Indítás: Önindító Váltómű: 6 sebességes Hajtás: Lánc Váz típusa: sajtolt alumínium gerincváz (monocoque) Felfüggesztés első: 43 mm-es felfordított teleszkóp Felfüggesztés hátsó: Uni-Trak, gáztartályos központi rugóstag Rugóút első: 120 mm Rugóút hátsó: 140 mm Gumi első: 120/70 ZR17 Gumi hátsó: 200/50 ZR17 Fék első: Dupla 320 mm-es tárcsa 6 dugattyús féknyereggel Fék hátsó: Szimpla 230 mm-es tárcsa 2 dugattyús féknyereggel Utánfutás: 98 mm Tengelytáv: 1450 mm Ülésmagasság: 820 mm Tank: 19 l Száraz súly: 210 kg Gyorsulás 0-100 km/h: 2,7 mp Végsebesség: 299 km/h
|