|
Kawasaki ZX-12R

ZX-12R modell koncepci
Azoknak, akik megtapasztaltk a ZX-12R szbont erejt a "felhasznlbart" kifejezs hasznlata kiss furcsnak tnhet, mgis a Kawasaki mrnkeinek ez volt az egyik clja, amikor 2002-ben feljtottk a ZX-12R-t. Azrt ne essnk pnikba, semmit sem tettek a gp mr hrhedt erejnek semlegestsre vagy cskkentsre. A ZX-12R hajtmve a legersebb szria motor, amit a Kawasaki vagy brki ms valaha beptett egy vzba, mivel a ftengelyre 178 lert kinyomat Ram Air nlkl. Ram Air-rel 190 LE a teljestmnye a lenygz folyadkhtses, ngyhengeres, DOHC ermnek, ami mell digitlis zemanyag befecskendez illik. A gyertyra szerelt knnytett gyjt trafk robbantjk be a keverket a nagynyoms, 4-szelepes gskamrkban. A gyjtsrendszer fggetlen idztsi kontrollal kln-kln vezrli mindegyik hengert a gyjts komputer ltal begyjttt sokfle informci alapjn, pl. ftengelylls, szvtorok nyits, szelep pozci, tengely fordulatszm, stb. Elektromosan vezrelt zemanyag befecskendezs eteti a motort, klcsapsszer, azonnali gz reakcit okozva, mg a kipufoggz kibocsts krnyezetbart kategriban mozog. A hatkony h eloszts s hossz lettartam rdekben a ZX-12R nikasilozott hengerekkel jr. Ezek a vkonyabb hengerek cskkentik a tvolsgot a furatkzpponttl, hogy a motor keskenyebb, kompaktabb legyen, a ftengely meg rvidebb s ersebb, nem is szlva a kivl htsrl s tartssgrl. 2002-re az irnyzat az volt, hogy ezt a csodlatos teljestmnyt kiegyenltsk, hogy a gpet egy kiss kezelhetbb tegyk a motorosok szlesebb kre szmra. Ezt egy kicsivel nehezebb ftengely, mdostott szvtorok-kapcsolat, s tdolgozott kuplung hasznlatval rtk el a japn fejlesztk. Idetartozik mg a hajtlnc jtknak cskkentse, az jratrkpezett gyjtsidzts, amik a gpnek nagyobb egyenes vonal gyorster jellemzket adnak, s knnyebb teszik a vezetst a vrosi forgalomban, vagy alacsony sebessgnl. A vzmdostsok a ZX-12R mr gy is flelmetes szupersport tulajdonsgainak kihangslyozsra sszpontosultak. Mivel az j ZZ-R1200 most megfelelen betlti a szupersport-turer szerepet, ezrt a ZX-12R karosszria inkbb afel tart, hogy kielgtse az igazi szupersport motorosok ignyeit. Az tdolgozott alumnium "monokok" vz most egy j lengkarral, alacsonyabb kartengellyel, cskkentett villa szggel, nagyobb kormny elfordtsi szggel, s javtott hts futm kapcsol elemekkel kerlt gyrtsra. s ez csak nhny vltoztats a sok kzl melyek a ZX-12R-nek knnyebb, reaglbb kezelsi tulajdonsgokat s sportosabb rzst biztostanak. A sportosabb kezels sportosabb megjelenst kvetel, amit az j ZX-12R a fejidom s a plexiveg talaktsval, j Ram Air bemenettel, s javtott aerodinamikai teljestmnnyel nyert el. Az j monotone sznek kihangslyozzk a gp erteljes aurjt.
ZX-12R mszaki adatok
Motor tpusa: 4 tem, soros 4 hengeres Lkettrfogat: 1199 cm3 Teljestmny: 178 LE (131 kW) / 10,500 ford. Teljestmny Ram Air-rel: 190 LE (140 kW) / 10,500 ford. Nyomatk: 134 Nm / 7,500 ford. Hts: Vzhts Furat x Lket: 83,0 x 55,4 mm zemanyag ellts: 46 mm-es zemanyag befecskendezs Gyjts: digitlis Indts: nindt Vltm: 6 sebessges Hajts: Lnc Vz tpusa: sajtolt alumnium gerincvz (monocoque) Felfggeszts els: 43 mm-es felfordtott teleszkp Felfggeszts hts: Uni-Trak, gztartlyos kzponti rugstag Rugt els: 120 mm Rugt hts: 140 mm Gumi els: 120/70 ZR17 Gumi hts: 200/50 ZR17 Fk els: Dupla 320 mm-es trcsa 6 dugattys fknyereggel Fk hts: Szimpla 230 mm-es trcsa 2 dugattys fknyereggel Utnfuts: 98 mm Tengelytv: 1450 mm lsmagassg: 820 mm Tank: 19 l Szraz sly: 210 kg Gyorsuls 0-100 km/h: 2,7 mp Vgsebessg: 299 km/h
|