OST ~ Onigashima - Shinu mataha Tasukaru
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 


Award 
Linkek 
Főoldal 
Magamról
Az oldalról 
Versenyek 
Bannereim 
Vendégkönyv 
Link, banner csere 


A Hely 
Térképek
Repjegyek
Gasztronómia 
Szógyűjtemény 
Valuta árfolyam
Látványosságok 
Gésák, szamurájok
és nindzsák


Anime 
Galéria
Üzletek
Műfajok 
Kialakulás 
Találkozók 
Mi is az a hentai?
Kifejezőeszközök 
Anime, manga
lexikon


Galéria
Mangaka
A technika
Történelem
Mi is az a doujinshi?


Lista 
Rendelés 
Letöltések 
Rendelj itt! 
Kívánság lista 


Intro 
Horror
Thriller
Fantsy
Rajzfilm
Vígjáték
Romatikus


Enter
Fejléc 
Button
Layout
Banner
Welcome
Don't copy! 
Menü fejléc
G-portál design
Pixelek

_Motorok_
_Motorok_ : Kawasaki történelem

Kawasaki történelem


1950 - a kezdet

1952:
Befejeződött a KE-1 motorblokk kifejlesztése. (Kawasaki Machine Industry - a Kawasaki Aircraft Company előfutára - Takatsuki Factory) "A repülőgép tervezők" a KE (Kawasaki Engine) tervezését 1949-ben kezdték. A tömeggyártás 1953-ban indult. A léghűtéses, 4 ütemű, egyhengeres,148 cm3-es OHV motor 4 LE-t adott le 4,000-res fordulaton.



1955:
Megkezdődik a KB-5-ös motorblokk gyártása. (Kawasaki Aircraft Company, Kobe Plant) Alacsony és közepes fordulaton leadott kedvező nyomatékával, illetve kiváló karakterisztikájával jó hírnévre tett szert a motorosok között. Az elkövetkező 10 évre – természetesen számos átdolgozással - a KB-5 lett a Kawasaki 125-ös alapblokkja.


Piacra került a KB-5-ös blokkal szerelt Meihatsu 125-500. 1956-ban debütált a Meihatsu 125 Deluxe.


1957-ben piacra került a KB-5-ös blokk továbbfejlesztett változata. Ekkor került először az oldaldeklire a "Kawasaki" logó.

"Egy tartós Kawasaki blokk"
A Meihatsu 125 Deluxe 81,5 Km/h végsebességet ért el a motorkerékpár iparág magazinjának a tesztjében, beállítva ezzel a kategóriacsúcsot. Egy másik különálló tesztben az erőforrás bebizonyította a fenomenális tartósságát, mivel az 50.000 Km-es tesztet komolyabb műszaki meghibásodás nélkül teljesítette.


1960:
Egy teljes gyárat avatnak fel, ahol motorkerékpárokat gyártanak. Megkezdődik a Kawasaki 125 New Ace értékesítése.


1961:
Megkezdődik az első Kawasaki márkajelzéssel ellátott motorkerékpár, a Kawasaki 125 Pet és Kawasaki 125B7 értékesítése.


1962:
Megkezdődik a Kawasaki 125B8 eladása. Kifejlesztése és gyártása kizárólagosan a Kawasaki Aircraft Company-nál történt, a rendkívül tartós, szerény teljesítményű, jámbor B8 blokkja a legkedveltebb hétköznapi motorrá tette.


1963:
Kawasaki B8M típusú krosszmotorok szerzik meg az első 6 helyet a Hyogo Perfecture Motocross Tournament-en.
(1. Keretes képben!) - Az irtózatos "Vörös tank őrület".
Minden versenyre felkészített Kawasaki motorral bebizonyították, "A Kawasakik erősek még nehéz pályákon is". Később, a Fukui Perfecture Motocross Tournament-en a Kawasaki motorkerékpárok minden versenyt megnyertek; a különböző Nyugat-Japán krosszmotor bajnokságok nagy részét is megnyerték, annak ellenére hogy előző évben még nem is indultak. A "Vörös tank őrület" - nevét a vörös színű tankjáról kapta - rendkívüli teljesítményével irtózatosan népszerű volt.


1966:
A W1 (650 cm3) (Japánban 650 W1 néven) amerikai népszerűsége után a Kawasakit az egész világon elismerték nagymotor gyártóként.




Megkezdődnek az A1 (250 cm3) eladásai. Kategóriájában elsőként szerelték 2 ütemű, léghűtéses, soros kéthengeres, forgótárcsás szelepvezérlésű motorral, az A1-nek fenomenális volt a teljesítménye.


Nevezetes GP Racing eredmények
Az 1966-os FIM World Championship utolsó futamában a Kawasaki első 125-ös GP versenymotorja, a KAC Special, a 7. és a 8. helyen végzett. Az japán bajnokságon az A1R (250 cm3) a 2. helyen végzett. Az 1967-es szingapúri GP-n az AR7-es (350 cm3) megszerezte az 1. és a 2. helyet; az A1R pedig 2. és 3. helyezést ért el. Az 1967-es FIM World Championship japán díján a KA-2, egy vízhűtésés, 124 cm3-es, V4-es blokkal szerelt versenygép, mely a világon először alkalmazott teljes kipufogórendszert, mutatva ezzel a Kawasaki technológiai bátorságát.


1969:
Megkezdődik a H2 (500 cm3) értékesítése (500SS Mach-III a neve Japánban). Ez a léghűtéses, 2 ütemű, 3 hengeres motor, a maga 200 Km/h-s végsebességével a leggyorsabb volt kategóriájában. "Bronco" (vadló) beceneve már mutatta, hogy elkezdődött a "Kawasaki Sebesség Király Legenda".


World Championship dicsőség
A 125 cm3-es FIM World Road Racing Championship-et Dave Simons nyerte (győzelem a West German GP-n és a Isle of Man TT-n) egy KR-1-gyel.


1972:
Megkezdődik a Z1 (900 cm3) tengerentúli értékesítése. A következő évben pedig kezdetét veszi a belpiaci Z2 (750 cm3) értékesítése.

A "Power King" ("Erőkirály") legenda megszületése
A Z1 a világ első léghűtéses, DOHC, soros négyes blokkjával és más egyéb lenyűgöző részletével, a világ legerősebb motorkerékpárja lett. Az ötéves fejlesztése alatt a "New York Steak" becenév ragadt rá; ez a "nyálcsordító" motorkerékpár hatalmas siker lett az első pillanattól fogva. A belpiacos Z2 szintén rettentő népszerűségnek örvendett Japánban.
A Z1 a tengerentúlon évekig "A motorkerékpárok királya"-ként uralkodott. Japánban, a Z2-es olya népszerű lett, hogy a motoros magazinok olvasói a No. 1-nak választották. "A Z mítosz" megszületett.


1977:
Megkezdődnek a Z1-R (1000 cm3) eladásai. Egy igazi "cafe racer", a Z1-R vonzó megjelenése miatt nagy népszerűségnek örvendett a tengerentúlon.


1978:
Megkezdődnek a Z1300 eladásai. 1300 cm3-esként, ez a vízhűtéses, 4ütemű, soros 4 hengeres, DOHC, soros 6 hengeres "Rémálom" a legnagyobb japánban előállított motorkerékpár. A Cologna Motor Show-n való megjelenésével kezdetét vette a "Kawasaki Monster" (Kawasaki Szörny) legenda.


1979:
Megkezdődnek a Z400FX eladásai. Ez volt az első léghűtéses, 4 ütemű, soros 4 hengeres, DOHC motor a maga kategóriájában, melynek neve önmagáért beszélt. Masszív váza (egy osztállyal nagyobb motortól), kompakt blokkja, és kompromisszumot nem ismerő minősége nagy sikerré tette.


Ugyanebben az évben a Z750FX és a Z250FT is megjelentek és hasonló sikereket értek el.


Az első, japánban sorozatgyártású szíjhajtású motorkerékpár a KZ440LTD volt, melyet az amerikai piacra gyártottak. Ez az egyik példája a Kawasaki "Átfogó kihívás szelleme"-nek.


Hasonló technológiát alkalmaztak két belpiaci modellnél is, a Z250LTD-t és a Z400LTD-t 1983-ban kezdték forgalmazni.


1980:
Megkezdődnek az eladásai a Z1000GP-nek. Ez volt az első modellje a GP sorozatban, és ez volt egyben az első benzinbefecskendezéses (DFI - Direkt Fuel Injection) és olajhűtéses Kawasaki motorkerékpár.

1981:
A Kawasaki 4 egymást követő évben megnyerte a gyártók bajnokságát a 250-es FIM World Road Racing Championship-ben. Ez a gép a KR250 volt. A. Mang megnyerte a 250-es és a 350-es bajnoki címet is egyaránt.


Megkezdődnek az AR50-es eladásai. A Kawasaki első 50 cm3-es sport modellje az első 6 sebességes gép volt ebben a kategóriában.




Megkezdődnek a GP sorozat belpiaci modelljének, a Z400GP-nek az eladásai.


 

Megkezdődnek a Z1000R tengerentúli eladásai. A legendás modell Eddie Lawson 1981-es AMA Superbike Championship győztes gépének a replikája. A Z1000J-n alapuló "Lawson Replica" az olajhűtésével a legfejlettebb technológiát vonultatta fel, és verseny "lime green" színben volt kapható.


Megkezdődnek a GPz1100 tengerentúli eladásai. Az új modellnek benzinbefecskendezése és Uni-Trak felfüggesztése volt. Egy évvel később megkezdődnek a sorozat további modelljeinek, a GPz750-nek és a GPz400-nak az eladásai.

1983:
Megkezdődnek a Voyager (1300 cm3) eladásai. A speciálisan az amerikai piacra tervezett, rengeteg kényelmi felszereléssel ellátott motort soros hathengeres DOHC blokk hajtotta kardántengelyen keresztül.


Kiadják a Z750 Turbo-t. Gyakran "a léghűtéses gépek csúcsa"-ként emlegették a Fuji Speedway-en, és ez volt a Kawasaki első turbófeltöltéses szupersport gépe.

A GPz 900R-t bemutatják Monterreyben, Kaliforniában egy sajtótájékoztatóval egybekötött tesztmotorozáson. Egy évvel később megkezdődnek az első "Ninja"-k (amerikai elnevezés) eladásai.

A Ninját választják meg az "Év motorkerékpárja"-nak.
Bemutatásakor a GPz900R megrengette a világot. Az új modellnek a Kawasaki első vízhűtéses, DOHC, 16 szelepes 4 hengeres, blokkja (maximális teljesítménye 115 LE), és kompakt váza volt. Több mint 250 Km/h-s végsebességével, és a 0-400m-es gyorsulás 10.552-es idejével újraírta a motorkerékpárok rekordok könyvét és egyben megszerezte a világ leggyorsabb motorja címet is. Amikor 1984-ben megkezdődtek az eladások, a világ összes magazinja az "Év motorkerékpárja"-nak választotta. Oldalsó vezérműláncával, diamond vázával, különleges teljes idomával, és más egyéb jellemzőivel - melyek megkülönböztették a többi modellektől - nagy sikert aratott.


Megkezdődik a belpiaci GPz750R eladása. Innentől kezdve nagyon sok Kawasaki motorkerékpárba vízhűtéses, DOHC, 4 szelepes motor került.

1984:
Megkezdődnek a Kawasaki első V2-es, amerikai stílusú cruiserének, a Vulcan 750-nek az eladásai.

Megkezdődnek a Kawasaki FIM World Championship győztes versenymotorjának, a KR250-nek az eladásai.

1985:
Megkezdődnek az Eliminator (900 cm3) modellek eladásai. Az új sport-cruiserben a GPz900R blokkja volt.


Megkezdődnek a 250 Casual Sports eladásai. "CS" lett a beceneve ennek a vízhűtéses, DOHC egyhengeresnek.

Megkezdődnek a tengerentúli eladásai a KDX200-nak. Az új enduro modellt egy léghűtéses egyhengeres blokk hajtotta, mely már alkalmazta az új fejlesztésű KIPS-t.


Megkezdődnek a GPz400R eladásai. A GPz1000RX, a GPz600R, a GPz250R és az idom nélküli FX400R tette teljessé a sportmodellek palettáját.

Instant Best Seller.
Kitűnő fékei és felfüggesztése, valamint eredeti formája a GPz400R-t roppant népszerűvé tették; amint megkezdődtek az eladásai, egyből bestseller lett. A Kawasakit egyedülálló sportmotor filozófiája - melyet mi sem bizonyít jobban, mint a modern formatervezés és az újonnan kifejlesztett alumínium váz - messze a többi versenyreplika fölé helyezte. A GPz400R éveken keresztül "A legjobb 400-as" cím birtokosa volt.


1986:
Megkezdődnek a teljesidomos GPX750R szupersport modell eladásai.


A következő évben megkezdődnek a GPX250R és a GPX400R eladásai.

1987:
Megkezdődnek a léghűtéses, egyhengeres motorral hajtott KS-I (50 cm3) és a KS-II (80 cm3) kiskerekű többcélú motorkerékpárok eladásai. Az új gépekkel vezetőjük az off-road és az on-road motorozást egyaránt élvezhette. Ezek a motorok előre jelezték a "Superbiker's Mini Racer" kategória népszerűségét.


Megkezdődnek a Voyager XII (1200 cm3) eladásai. A soros négyhengeres vízhűtéses erőforrással hajtva már könnyebb a súlya mint korábbi Voyager-eké. A szérifelszerelés részét képezi a tempomat és a 4 hangszórós audió rendszer.


1988:
Atsushi Okabe már második éve nyeri sorozatban a Japán Motokrossz Bajnokságot egy KX125SR nyergében.

Megkezdődnek a ZX-10 (1000 cm3) tengerentúli eladásai. Az új gépnek egy extrém szilárd E-box váza volt, melyet a Kawasaki gyári versenygépeitől örökölt. 225 kg-os könnyű súlyával és 270 Km/h-s végsebességével megszerezte a világ leggyorsabb motorkerékpárja címet a Kawasakinak.


Japánban megkezdődnek a ZX-4 (400 cm3) eladásai.

1989:
Megkezdődik a ZXR-sorozat, a ZXR750 és a ZXR400 eladásai. Ezek a modellek stílusukban a Kawasaki gyári versenymotorjai idézik.


Megkezdődnek a Zephyr (400 cm3) eladásai.

Zephyr, a piaci szenzáció
A fiatal tervezők által megalkotott motor alapkoncepciója az "igazi" motor, és a "vissza az alapokhoz". A 80-as évek derekán, versenyreplika láz kellős közepén jelent meg a Zephyr, mely üdítően egyszerű formával, alacsony és közepes fordulaton leadott teljesítménnyel, léghűtéses, 4 hengeres motorral, a "fun riding" (örömmotorozás) ideológiájával megváltoztatta a piacot, mert a óriási hatással volt a vásárlókra. Bombasiker lett, 1992-ig a Zephyr volt a bestseller a 400-as kategóriában, megalkotva ez által "A Zephyr Mítosz"-t.
Amikor a Zephyr 750 és a Zephyr 1100 értékesítése 1990-ben és 1992-ben megindult, hasonlóan nagy népszerűségnek örvendtek.


1990:
Megkezdődik a Kawasaki zászlóshajójának, a ZZ-R 1100-nak az értékesítése.
Ugyanebben az évben megindul a ZZ-R 600 és a ZZ-R 400 modellek értékesítése.

A legelső Ram Air Rendszer meghökkenti a piacot.
Megjelenésekor a ZZ-R 1100 teljesítménye hihetetlen volt: 147 LE. Azért, ezt a teljesítményt elérjék, a legelső "Ram Air Rendszer"-t alkalmazták - egy bemeneti cső a motor elején, mely a levegőt egyenesen a légszűrőhöz vezeti. Ennek a "szörnymotor"-nak volt az első 320 Km/h-ig skálázott órája. Az elkövetkező hat évben ez a motor volt vitathatatlanul a "Sebesség Királya" ("King of Speed").
Ezzel a modellel adott életet a "zászlóshajó" kategóriának.


1991:
Megkezdődnek a Balius eladásai (250 cm3). Az új "naked sport" modellnek vízhűtéses, DOHC 4 hengeres motorja van.


 

Megkezdődnek az Estrella (250 cm3) eladásai. Az új "klasszikus sport" modellnek léghűtéses, egyhengeres blokkja van.


1992:
Az AMA Superbike Championship Daytona 200-át első ízben nyeri meg a Kawasaki, Scott Russel pedig egy ZXR750R nyergében megnyeri a bajnokságot.

Megkezdődik a Xanthus (400 cm3) - egy innovatív megjelenésű utcai sport modell - értékesítése.


1993:
Már második éve nyerik meg zsinórban a Kawasaki ZXR-7 pilótái az FIM Endurance World Championship Le Mans-i 24 Órás Versenyét, és első ízben nyernek a Suzukai 8 Órás Versenyen.


Megkezdődnek a ZX-9R (900 cm3) tengerentúli eladásai. Az új szupersport modellnek alumínium váza van.

1994:
Az FIM Endurance World Championship sorozaton a Kawasaki 4 egymást követő évben a gyártók versenyének a győztese. A motor, mely a Kawasakinak megszerezte a "Endurance King" ("Hosszútávú Király") címet a ZXR750R.

Megkezdődnek a ZRX (400 cm3) eladásai. Az új naked sport modell egyesíti az szögletes, erőteljes megjelenést a ZZ-R400 blokkjával.

1996:
Megkezdődnek a GPz1100 ABS eladásai. Az új szupersport modellnek blokkolásgátló berendezése volt.


Megkezdődnek a Zephyr X (400 cm3) eladásai. Az új utcai sport modellnek 4 szelepes hengerfeje volt.

Megkezdődnek a Vulcan 1500 Classic eladásai. Ennek az új, amerikai stílusú cruisernek volt a világ legnagyobb sorozatban gyártott lökettérfogatú blokkja.


Megkezdődnek a ZRX 1100 eladásai. Az új, nagy lökettérfogatú utcai sportmodellt bikini idommal rendelkezett.


1997:
Megkezdődnek a Super Sherpa (250 cm3) eladásai. Az új többcélú off-road motorkerékpárt teljesítménye ideálissá teszi, hogy partner legyen kietlen tájakon is.


 

1998:
Megkezdődnek a D-Tracker (250 cm3) eladásai. Vízhűtéses, 4 szelepes, egyhengeres motorjával a D-Tracker egy új kategóriát teremtett.

Megkezdődnek a W650 - a népszerű W1 modern változatának - eladásai.

Klasszikus szépség modern köntösben
Az újonnan egyre népszerűbb "nosztalgia" irányvonalat követve az új sport modell vonzereje elegáns egyszerűségében rejlik. A W650 kombinálja az újratervezett, léghűtéses, álló kéthengeres motor szépségét a magas minőségű megjelenéssel, és a kompakt vázzal. Azonnali népszerűsége a motorosok széles körében sikeres modellé tette.


2000:
Megkezdődnek a Ninja ZX-12R (1200 cm3) eladásai.

Az új évezred zászlóshajója
A Kawasaki "Ninja" szupersport modell sorozatának zászlóshajója. "A sebesség királya" cím trónjának megszerzése érdekében rajta alkalmaztak először sorozatgyártásban alumínium monocoque vázat; blokkja egy 178 LE-s, a legújabb technológiával készült vízhűtéses, 16 szelepes, soros motor; vázát aerodinamikailag tervezték; és ezen kívül még számos egyéb különleges jellemzővel rendelkezett.


2001:
Megkezdődnek a ZRX1200 eladásai. A ZRX1100 utódjaként megnövelték a lökettérfogatát, és egyszerre három változatban kapható: a félidomos ZRX1200S, a bikini idomos ZRX1200R és az idom nélküli ZRX1200.


Megkezdődnek a Vulcan 1500 Mean Streak eladásai. Az új, sportos cruiser a hosszú és alacsony vázát jó minőségű összetevőkkel és egyedi megjelenéssel kombinálja.


2002:
Megkezdődnek a ZZ-R1200 eladásai. A híres ZZ-R1100 továbbfejlesztéseként az új Szupersport Túrázó a superbike teljesítményt sporttúrás kényelemmel és az avantgárd külsővel párosítja.


Megkezdődnek a KLX110 gyermek enduro eladásai.


Megkezdődnek a 250TR eladásai. A belpiaci "retro street bike" modell a fiatal motorosok körében nagy népszerűségnek örvend.


2003:
Ninja ZX-6R
A Ninja ZX-6R (636 cm3) és a Ninja ZX-6RR (600 cm3) eladásai megkezdődnek. Azért tervezték, hogy a 600-as géposztály leggyorsabb pályagépe legyen, ezért rengeteg olyan alkotóeleme van, mely idáig csak versenygépeken volt megtalálható.


Z1000
30 évvel a legendás Z1 megjelenése után megkezdődnek a Z1000 eladásai. Az új "Super-Naked" gép a szupersportos teljesítményt ötvözi a félreismerhetetlenül Kawasakis külsővel.


 
Ne másolj, inkább kérj! dren.love@gmail.com


akinek az ordítozás
nem kenyere, annak
motoron nemigen nyílik
alkalma a csevegésre
Suzuki
Honda
Üzletek
Yamaha
Kawasaki 
Felszerelés


Eliica 


F1
Motor GP
Motocross

Hirdess te is itt ingyen. A buttonod legyen max 100*45 pixel, vagy add meg a linked! Cserébe te is hirdesd az oldalt.

*MMP* Mew Mew Power ~ Vadmacska kommandó 

 

 

 

 

 

 

még több banner 


Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?    *****    Will Vandom Rajongói Oldala ♥ nosztalgia W.I.T.C.H. a javából, 2006 óta ♥ Te még emlékszel?    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Tedd meg te is, én segítek értelmezni! Kattints! Várlak    *****    Nagyon részletes születési horoszkóp + 3 éves elõrejelzés + kötetlen idejû beszélgetés diplomás asztrológussal! Kattints    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie, itt: www.csillagjovo.gportal.hu    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését. 0630/583-3168    *****    Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan    *****    Ha egy igazán egyedi és szerethetõ sportanimével szeretnél megismerkedni, tégy egy próbát az Ookiku Furikabutte-vel.    *****    Augusztus 8-án Nemzetközi Macskanap! Addig is gyertek a Mesetárba, és olvassátok el a legújabb cicamesét! Miaúúú!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    Ingyenes, magyar fejlesztésû online AI kalandkönyvek és szabadulószobák. Regisztrálj és játsz! Garantált szórakozás!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! Hívjon! 0630/583-3168