OST ~ Onigashima - Shinu mataha Tasukaru
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 


Award 
Linkek 
Foldal 
Magamrl
Az oldalrl 
Versenyek 
Bannereim 
Vendgknyv 
Link, banner csere 


A Hely 
Trkpek
Repjegyek
Gasztronmia 
Szgyjtemny 
Valuta rfolyam
Ltvnyossgok 
Gsk, szamurjok
s nindzsk


Anime 
Galria
zletek
Mfajok 
Kialakuls 
Tallkozk 
Mi is az a hentai?
Kifejezeszkzk 
Anime, manga
lexikon


Galria
Mangaka
A technika
Trtnelem
Mi is az a doujinshi?


Lista 
Rendels 
Letltsek 
Rendelj itt! 
Kvnsg lista 


Intro 
Horror
Thriller
Fantsy
Rajzfilm
Vgjtk
Romatikus


Enter
Fejlc 
Button
Layout
Banner
Welcome
Don't copy! 
Men fejlc
G-portl design
Pixelek

_Motorok_
_Motorok_ : Kawasaki trtnelem

Kawasaki trtnelem


1950 - a kezdet

1952:
Befejezdtt a KE-1 motorblokk kifejlesztse. (Kawasaki Machine Industry - a Kawasaki Aircraft Company elfutra - Takatsuki Factory) "A replgp tervezk" a KE (Kawasaki Engine) tervezst 1949-ben kezdtk. A tmeggyrts 1953-ban indult. A lghtses, 4 tem, egyhengeres,148 cm3-es OHV motor 4 LE-t adott le 4,000-res fordulaton.



1955:
Megkezddik a KB-5-s motorblokk gyrtsa. (Kawasaki Aircraft Company, Kobe Plant) Alacsony s kzepes fordulaton leadott kedvez nyomatkval, illetve kivl karakterisztikjval j hrnvre tett szert a motorosok kztt. Az elkvetkez 10 vre termszetesen szmos tdolgozssal - a KB-5 lett a Kawasaki 125-s alapblokkja.


Piacra kerlt a KB-5-s blokkal szerelt Meihatsu 125-500. 1956-ban debtlt a Meihatsu 125 Deluxe.


1957-ben piacra kerlt a KB-5-s blokk tovbbfejlesztett vltozata. Ekkor kerlt elszr az oldaldeklire a "Kawasaki" log.

"Egy tarts Kawasaki blokk"
A Meihatsu 125 Deluxe 81,5 Km/h vgsebessget rt el a motorkerkpr iparg magazinjnak a tesztjben, belltva ezzel a kategriacscsot. Egy msik klnll tesztben az erforrs bebizonytotta a fenomenlis tartssgt, mivel az 50.000 Km-es tesztet komolyabb mszaki meghibsods nlkl teljestette.


1960:
Egy teljes gyrat avatnak fel, ahol motorkerkprokat gyrtanak. Megkezddik a Kawasaki 125 New Ace rtkestse.


1961:
Megkezddik az els Kawasaki mrkajelzssel elltott motorkerkpr, a Kawasaki 125 Pet s Kawasaki 125B7 rtkestse.


1962:
Megkezddik a Kawasaki 125B8 eladsa. Kifejlesztse s gyrtsa kizrlagosan a Kawasaki Aircraft Company-nl trtnt, a rendkvl tarts, szerny teljestmny, jmbor B8 blokkja a legkedveltebb htkznapi motorr tette.


1963:
Kawasaki B8M tpus krosszmotorok szerzik meg az els 6 helyet a Hyogo Perfecture Motocross Tournament-en.
(1. Keretes kpben!) - Az irtzatos "Vrs tank rlet".
Minden versenyre felksztett Kawasaki motorral bebizonytottk, "A Kawasakik ersek mg nehz plykon is". Ksbb, a Fukui Perfecture Motocross Tournament-en a Kawasaki motorkerkprok minden versenyt megnyertek; a klnbz Nyugat-Japn krosszmotor bajnoksgok nagy rszt is megnyertk, annak ellenre hogy elz vben mg nem is indultak. A "Vrs tank rlet" - nevt a vrs szn tankjrl kapta - rendkvli teljestmnyvel irtzatosan npszer volt.


1966:
A W1 (650 cm3) (Japnban 650 W1 nven) amerikai npszersge utn a Kawasakit az egsz vilgon elismertk nagymotor gyrtknt.




Megkezddnek az A1 (250 cm3) eladsai. Kategrijban elsknt szereltk 2 tem, lghtses, soros kthengeres, forgtrcss szelepvezrls motorral, az A1-nek fenomenlis volt a teljestmnye.


Nevezetes GP Racing eredmnyek
Az 1966-os FIM World Championship utols futamban a Kawasaki els 125-s GP versenymotorja, a KAC Special, a 7. s a 8. helyen vgzett. Az japn bajnoksgon az A1R (250 cm3) a 2. helyen vgzett. Az 1967-es szingapri GP-n az AR7-es (350 cm3) megszerezte az 1. s a 2. helyet; az A1R pedig 2. s 3. helyezst rt el. Az 1967-es FIM World Championship japn djn a KA-2, egy vzhtss, 124 cm3-es, V4-es blokkal szerelt versenygp, mely a vilgon elszr alkalmazott teljes kipufogrendszert, mutatva ezzel a Kawasaki technolgiai btorsgt.


1969:
Megkezddik a H2 (500 cm3) rtkestse (500SS Mach-III a neve Japnban). Ez a lghtses, 2 tem, 3 hengeres motor, a maga 200 Km/h-s vgsebessgvel a leggyorsabb volt kategrijban. "Bronco" (vadl) beceneve mr mutatta, hogy elkezddtt a "Kawasaki Sebessg Kirly Legenda".


World Championship dicssg
A 125 cm3-es FIM World Road Racing Championship-et Dave Simons nyerte (gyzelem a West German GP-n s a Isle of Man TT-n) egy KR-1-gyel.


1972:
Megkezddik a Z1 (900 cm3) tengerentli rtkestse. A kvetkez vben pedig kezdett veszi a belpiaci Z2 (750 cm3) rtkestse.

A "Power King" ("Erkirly") legenda megszletse
A Z1 a vilg els lghtses, DOHC, soros ngyes blokkjval s ms egyb lenygz rszletvel, a vilg legersebb motorkerkprja lett. Az tves fejlesztse alatt a "New York Steak" becenv ragadt r; ez a "nylcsordt" motorkerkpr hatalmas siker lett az els pillanattl fogva. A belpiacos Z2 szintn rettent npszersgnek rvendett Japnban.
A Z1 a tengerentlon vekig "A motorkerkprok kirlya"-knt uralkodott. Japnban, a Z2-es olya npszer lett, hogy a motoros magazinok olvasi a No. 1-nak vlasztottk. "A Z mtosz" megszletett.


1977:
Megkezddnek a Z1-R (1000 cm3) eladsai. Egy igazi "cafe racer", a Z1-R vonz megjelense miatt nagy npszersgnek rvendett a tengerentlon.


1978:
Megkezddnek a Z1300 eladsai. 1300 cm3-esknt, ez a vzhtses, 4tem, soros 4 hengeres, DOHC, soros 6 hengeres "Rmlom" a legnagyobb japnban ellltott motorkerkpr. A Cologna Motor Show-n val megjelensvel kezdett vette a "Kawasaki Monster" (Kawasaki Szrny) legenda.


1979:
Megkezddnek a Z400FX eladsai. Ez volt az els lghtses, 4 tem, soros 4 hengeres, DOHC motor a maga kategrijban, melynek neve nmagrt beszlt. Masszv vza (egy osztllyal nagyobb motortl), kompakt blokkja, s kompromisszumot nem ismer minsge nagy sikerr tette.


Ugyanebben az vben a Z750FX s a Z250FT is megjelentek s hasonl sikereket rtek el.


Az els, japnban sorozatgyrts szjhajts motorkerkpr a KZ440LTD volt, melyet az amerikai piacra gyrtottak. Ez az egyik pldja a Kawasaki "tfog kihvs szelleme"-nek.


Hasonl technolgit alkalmaztak kt belpiaci modellnl is, a Z250LTD-t s a Z400LTD-t 1983-ban kezdtk forgalmazni.


1980:
Megkezddnek az eladsai a Z1000GP-nek. Ez volt az els modellje a GP sorozatban, s ez volt egyben az els benzinbefecskendezses (DFI - Direkt Fuel Injection) s olajhtses Kawasaki motorkerkpr.

1981:
A Kawasaki 4 egymst kvet vben megnyerte a gyrtk bajnoksgt a 250-es FIM World Road Racing Championship-ben. Ez a gp a KR250 volt. A. Mang megnyerte a 250-es s a 350-es bajnoki cmet is egyarnt.


Megkezddnek az AR50-es eladsai. A Kawasaki els 50 cm3-es sport modellje az els 6 sebessges gp volt ebben a kategriban.




Megkezddnek a GP sorozat belpiaci modelljnek, a Z400GP-nek az eladsai.


 

Megkezddnek a Z1000R tengerentli eladsai. A legends modell Eddie Lawson 1981-es AMA Superbike Championship gyztes gpnek a replikja. A Z1000J-n alapul "Lawson Replica" az olajhtsvel a legfejlettebb technolgit vonultatta fel, s verseny "lime green" sznben volt kaphat.


Megkezddnek a GPz1100 tengerentli eladsai. Az j modellnek benzinbefecskendezse s Uni-Trak felfggesztse volt. Egy vvel ksbb megkezddnek a sorozat tovbbi modelljeinek, a GPz750-nek s a GPz400-nak az eladsai.

1983:
Megkezddnek a Voyager (1300 cm3) eladsai. A specilisan az amerikai piacra tervezett, rengeteg knyelmi felszerelssel elltott motort soros hathengeres DOHC blokk hajtotta kardntengelyen keresztl.


Kiadjk a Z750 Turbo-t. Gyakran "a lghtses gpek cscsa"-knt emlegettk a Fuji Speedway-en, s ez volt a Kawasaki els turbfeltltses szupersport gpe.

A GPz 900R-t bemutatjk Monterreyben, Kaliforniban egy sajttjkoztatval egybekttt tesztmotorozson. Egy vvel ksbb megkezddnek az els "Ninja"-k (amerikai elnevezs) eladsai.

A Ninjt vlasztjk meg az "v motorkerkprja"-nak.
Bemutatsakor a GPz900R megrengette a vilgot. Az j modellnek a Kawasaki els vzhtses, DOHC, 16 szelepes 4 hengeres, blokkja (maximlis teljestmnye 115 LE), s kompakt vza volt. Tbb mint 250 Km/h-s vgsebessgvel, s a 0-400m-es gyorsuls 10.552-es idejvel jrarta a motorkerkprok rekordok knyvt s egyben megszerezte a vilg leggyorsabb motorja cmet is. Amikor 1984-ben megkezddtek az eladsok, a vilg sszes magazinja az "v motorkerkprja"-nak vlasztotta. Oldals vezrmlncval, diamond vzval, klnleges teljes idomval, s ms egyb jellemzivel - melyek megklnbztettk a tbbi modellektl - nagy sikert aratott.


Megkezddik a belpiaci GPz750R eladsa. Innentl kezdve nagyon sok Kawasaki motorkerkprba vzhtses, DOHC, 4 szelepes motor kerlt.

1984:
Megkezddnek a Kawasaki els V2-es, amerikai stlus cruisernek, a Vulcan 750-nek az eladsai.

Megkezddnek a Kawasaki FIM World Championship gyztes versenymotorjnak, a KR250-nek az eladsai.

1985:
Megkezddnek az Eliminator (900 cm3) modellek eladsai. Az j sport-cruiserben a GPz900R blokkja volt.


Megkezddnek a 250 Casual Sports eladsai. "CS" lett a beceneve ennek a vzhtses, DOHC egyhengeresnek.

Megkezddnek a tengerentli eladsai a KDX200-nak. Az j enduro modellt egy lghtses egyhengeres blokk hajtotta, mely mr alkalmazta az j fejleszts KIPS-t.


Megkezddnek a GPz400R eladsai. A GPz1000RX, a GPz600R, a GPz250R s az idom nlkli FX400R tette teljess a sportmodellek palettjt.

Instant Best Seller.
Kitn fkei s felfggesztse, valamint eredeti formja a GPz400R-t roppant npszerv tettk; amint megkezddtek az eladsai, egybl bestseller lett. A Kawasakit egyedlll sportmotor filozfija - melyet mi sem bizonyt jobban, mint a modern formatervezs s az jonnan kifejlesztett alumnium vz - messze a tbbi versenyreplika fl helyezte. A GPz400R veken keresztl "A legjobb 400-as" cm birtokosa volt.


1986:
Megkezddnek a teljesidomos GPX750R szupersport modell eladsai.


A kvetkez vben megkezddnek a GPX250R s a GPX400R eladsai.

1987:
Megkezddnek a lghtses, egyhengeres motorral hajtott KS-I (50 cm3) s a KS-II (80 cm3) kiskerek tbbcl motorkerkprok eladsai. Az j gpekkel vezetjk az off-road s az on-road motorozst egyarnt lvezhette. Ezek a motorok elre jeleztk a "Superbiker's Mini Racer" kategria npszersgt.


Megkezddnek a Voyager XII (1200 cm3) eladsai. A soros ngyhengeres vzhtses erforrssal hajtva mr knnyebb a slya mint korbbi Voyager-ek. A szrifelszerels rszt kpezi a tempomat s a 4 hangszrs audi rendszer.


1988:
Atsushi Okabe mr msodik ve nyeri sorozatban a Japn Motokrossz Bajnoksgot egy KX125SR nyergben.

Megkezddnek a ZX-10 (1000 cm3) tengerentli eladsai. Az j gpnek egy extrm szilrd E-box vza volt, melyet a Kawasaki gyri versenygpeitl rklt. 225 kg-os knny slyval s 270 Km/h-s vgsebessgvel megszerezte a vilg leggyorsabb motorkerkprja cmet a Kawasakinak.


Japnban megkezddnek a ZX-4 (400 cm3) eladsai.

1989:
Megkezddik a ZXR-sorozat, a ZXR750 s a ZXR400 eladsai. Ezek a modellek stlusukban a Kawasaki gyri versenymotorjai idzik.


Megkezddnek a Zephyr (400 cm3) eladsai.

Zephyr, a piaci szenzci
A fiatal tervezk ltal megalkotott motor alapkoncepcija az "igazi" motor, s a "vissza az alapokhoz". A 80-as vek derekn, versenyreplika lz kells kzepn jelent meg a Zephyr, mely dten egyszer formval, alacsony s kzepes fordulaton leadott teljestmnnyel, lghtses, 4 hengeres motorral, a "fun riding" (rmmotorozs) ideolgijval megvltoztatta a piacot, mert a risi hatssal volt a vsrlkra. Bombasiker lett, 1992-ig a Zephyr volt a bestseller a 400-as kategriban, megalkotva ez ltal "A Zephyr Mtosz"-t.
Amikor a Zephyr 750 s a Zephyr 1100 rtkestse 1990-ben s 1992-ben megindult, hasonlan nagy npszersgnek rvendtek.


1990:
Megkezddik a Kawasaki zszlshajjnak, a ZZ-R 1100-nak az rtkestse.
Ugyanebben az vben megindul a ZZ-R 600 s a ZZ-R 400 modellek rtkestse.

A legels Ram Air Rendszer meghkkenti a piacot.
Megjelensekor a ZZ-R 1100 teljestmnye hihetetlen volt: 147 LE. Azrt, ezt a teljestmnyt elrjk, a legels "Ram Air Rendszer"-t alkalmaztk - egy bemeneti cs a motor elejn, mely a levegt egyenesen a lgszrhz vezeti. Ennek a "szrnymotor"-nak volt az els 320 Km/h-ig sklzott rja. Az elkvetkez hat vben ez a motor volt vitathatatlanul a "Sebessg Kirlya" ("King of Speed").
Ezzel a modellel adott letet a "zszlshaj" kategrinak.


1991:
Megkezddnek a Balius eladsai (250 cm3). Az j "naked sport" modellnek vzhtses, DOHC 4 hengeres motorja van.


 

Megkezddnek az Estrella (250 cm3) eladsai. Az j "klasszikus sport" modellnek lghtses, egyhengeres blokkja van.


1992:
Az AMA Superbike Championship Daytona 200-t els zben nyeri meg a Kawasaki, Scott Russel pedig egy ZXR750R nyergben megnyeri a bajnoksgot.

Megkezddik a Xanthus (400 cm3) - egy innovatv megjelens utcai sport modell - rtkestse.


1993:
Mr msodik ve nyerik meg zsinrban a Kawasaki ZXR-7 pilti az FIM Endurance World Championship Le Mans-i 24 rs Versenyt, s els zben nyernek a Suzukai 8 rs Versenyen.


Megkezddnek a ZX-9R (900 cm3) tengerentli eladsai. Az j szupersport modellnek alumnium vza van.

1994:
Az FIM Endurance World Championship sorozaton a Kawasaki 4 egymst kvet vben a gyrtk versenynek a gyztese. A motor, mely a Kawasakinak megszerezte a "Endurance King" ("Hossztv Kirly") cmet a ZXR750R.

Megkezddnek a ZRX (400 cm3) eladsai. Az j naked sport modell egyesti az szgletes, erteljes megjelenst a ZZ-R400 blokkjval.

1996:
Megkezddnek a GPz1100 ABS eladsai. Az j szupersport modellnek blokkolsgtl berendezse volt.


Megkezddnek a Zephyr X (400 cm3) eladsai. Az j utcai sport modellnek 4 szelepes hengerfeje volt.

Megkezddnek a Vulcan 1500 Classic eladsai. Ennek az j, amerikai stlus cruisernek volt a vilg legnagyobb sorozatban gyrtott lkettrfogat blokkja.


Megkezddnek a ZRX 1100 eladsai. Az j, nagy lkettrfogat utcai sportmodellt bikini idommal rendelkezett.


1997:
Megkezddnek a Super Sherpa (250 cm3) eladsai. Az j tbbcl off-road motorkerkprt teljestmnye ideliss teszi, hogy partner legyen kietlen tjakon is.


 

1998:
Megkezddnek a D-Tracker (250 cm3) eladsai. Vzhtses, 4 szelepes, egyhengeres motorjval a D-Tracker egy j kategrit teremtett.

Megkezddnek a W650 - a npszer W1 modern vltozatnak - eladsai.

Klasszikus szpsg modern kntsben
Az jonnan egyre npszerbb "nosztalgia" irnyvonalat kvetve az j sport modell vonzereje elegns egyszersgben rejlik. A W650 kombinlja az jratervezett, lghtses, ll kthengeres motor szpsgt a magas minsg megjelenssel, s a kompakt vzzal. Azonnali npszersge a motorosok szles krben sikeres modell tette.


2000:
Megkezddnek a Ninja ZX-12R (1200 cm3) eladsai.

Az j vezred zszlshajja
A Kawasaki "Ninja" szupersport modell sorozatnak zszlshajja. "A sebessg kirlya" cm trnjnak megszerzse rdekben rajta alkalmaztak elszr sorozatgyrtsban alumnium monocoque vzat; blokkja egy 178 LE-s, a legjabb technolgival kszlt vzhtses, 16 szelepes, soros motor; vzt aerodinamikailag terveztk; s ezen kvl mg szmos egyb klnleges jellemzvel rendelkezett.


2001:
Megkezddnek a ZRX1200 eladsai. A ZRX1100 utdjaknt megnveltk a lkettrfogatt, s egyszerre hrom vltozatban kaphat: a flidomos ZRX1200S, a bikini idomos ZRX1200R s az idom nlkli ZRX1200.


Megkezddnek a Vulcan 1500 Mean Streak eladsai. Az j, sportos cruiser a hossz s alacsony vzt j minsg sszetevkkel s egyedi megjelenssel kombinlja.


2002:
Megkezddnek a ZZ-R1200 eladsai. A hres ZZ-R1100 tovbbfejlesztseknt az j Szupersport Trz a superbike teljestmnyt sporttrs knyelemmel s az avantgrd klsvel prostja.


Megkezddnek a KLX110 gyermek enduro eladsai.


Megkezddnek a 250TR eladsai. A belpiaci "retro street bike" modell a fiatal motorosok krben nagy npszersgnek rvend.


2003:
Ninja ZX-6R
A Ninja ZX-6R (636 cm3) s a Ninja ZX-6RR (600 cm3) eladsai megkezddnek. Azrt terveztk, hogy a 600-as gposztly leggyorsabb plyagpe legyen, ezrt rengeteg olyan alkoteleme van, mely idig csak versenygpeken volt megtallhat.


Z1000
30 vvel a legends Z1 megjelense utn megkezddnek a Z1000 eladsai. Az j "Super-Naked" gp a szupersportos teljestmnyt tvzi a flreismerhetetlenl Kawasakis klsvel.


 
Ne msolj, inkbb krj! dren.love@gmail.com


akinek az ordtozs
nem kenyere, annak
motoron nemigen nylik
alkalma a csevegsre
Suzuki
Honda
zletek
Yamaha
Kawasaki 
Felszerels


Eliica 


F1
Motor GP
Motocross

Hirdess te is itt ingyen. A buttonod legyen max 100*45 pixel, vagy add meg a linked! Cserbe te is hirdesd az oldalt.

*MMP* Mew Mew Power ~ Vadmacska kommand 

 

 

 

 

 

 

mg tbb banner 


Turbózd fel a kreativitásod! Prémium grafikai források a PNG Tree-n.    *****    Anime tematikájú Cinematic trance zene és látványvilág Arcadia fantáziavilágában és még sok más videó a chanelen    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA///PREKAMBRIUM.GPORTAL.HU /// PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO.GPORTAL.HU ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    "TEKERJ VISSZA" - RÉGI KERÉKPÁROK IDÕSZAKI KIÁLLÍTÁSA - BAJA TÜRR ISTVÁN MÚZEUM    *****    Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA