Kawasaki ER-6f 2006
Egy különleges egyveleg
Élvezetes vezetni, vezetőbarát, és nagyszerűen néz ki - az ER-6f a kezdőktől a tapasztalt motorosokig mindenki számára tartogat valamit. Hogyan tudtunk megépíteni egy ilyen széles spektrummal rendelkező motort? A válasz egyszerű: a motoros szemszögéből kezdtük a fejlesztést, nem a motorral. Fejlesztőmérnökeink megvizsgálták hogyan "érintkezik" a vezető a motorral. Azt az üléspozíciót igyekeztek megtalálni, ami a leginkább magabiztossá teszi a pilótát. A lábtartók közötti távolság szűkítése és az alacsony ülésmagasság miatt a vezető mindkét lábbal eléri a talajt. A kezelőszerveket kis erővel lehet működtetni, így a gép uralása gyerekjáték. Az ER-6f-et vezetni nagyon könnyű. A játszi vezethetőség javarészt a szűk és könnyű váznak köszönhető, mely oldalt elhelyezett rugóstaggal kapcsolódik a háromszög alakú lengővillához. Ez az innovatív rövid tengelytávú váz (a kompakt motorral együtt) kulcsfontosságú tényező az ER-6f komfortjában és vezetőbarát kezelhetőségében. A blokk sem kevésbé innovatív. A tervezés elsődleges céljai, a könnyű súly és nagyon kompakt építésmód miatt a V2-esek és a soros négyesek azonnal kiestek a rostán. Fejlesztőmérnök csapatunk (beleértve a MotoGP konstruktőrt is) egy teljesen új, kompakt, soros kéthengeres erőforrást alkotott, mely teljesítményét széles fordulatszám tartományban, könnyen kezelhetően adja le. Ez a 649 cm3-es vízhűtéses blokk a legkompaktabb erőforrás a kategóriájában. De ne tévesszen meg a kis méret, ez a bébi olyat üt, amire más motor nem képes ebben a kategóriában. Az elektronikus benzinbefecskendezés sima teljesítményleadást biztosít az egész fordulatszám tartományban.
Az ER-6f legalább annyira "természetbarát" mint amennyire "felhasználóbarát", mivel ez az egyetlen motor a kategóriájában, ami teljesíti a szigorú Euro-III emissziós előírásokat. Szórakoztató és könnyű vezetni. Az ER-6f öröm a kezdőknek barátságos méretei és kényelmes ergonómiája miatt, és élvezet a tapasztaltaknak erőteljes motorja és kezes viselkedése miatt.
ER-6f - méretre és érzésre 400-as, de egy 650-es erejével.
Az ER-6f mindenki számára tartogat valamit. Hölgyek kezdők és újrakezdők imádni fogják az alacsony ülést, a könnyű súlyt és a könnyű vezethetőséget. Az ingázók a hihetetlen alacsony fogyasztást és manőverezhetőséget fogják nagyra értékelni. Akik pedig egy második "játszós" motort szeretnének meg fognak lepődni az ER-6f teljesítményén.
Élvezetes vezetni Ha valamit nem élvezetes vezetni, az nem is Kawasaki. Az ER-6f rugalmas motorját lágy, nyugodt erőleadásra hangolták, főleg az alacsony és közepes fordulatszám tartományokra koncentrálva. A könnyű váz és idomzat úgy illik a vezetőre, mint egy szűk farmer, azt az érzetet keltve, mintha a motor a vezetővel egybeforrna. A rövid tengelytáv és a tudatosan alkalmazott tömeg középpontosítás (a blokk alatti kipufogó alkalmazásának ez volt az egyik oka) kivételes kezelhetőséget és rövid fordulókört tesz lehetővé. Legyen szó a zsúfolt városi közlekedés legyőzéséről vagy országúti kanyarvadászatról, az ER-6f-et mindig élvezet vezetni.
Könnyű vezetni - széles motoros réteg számára készült Az ER-6f-et kivételesen könnyű vezetni. A kompakt de combos soros kéthengeres blokk, a könnyű csőváz és az oldalt elhelyezett rugóstag kombinációja vékony és pici motor benyomását kelti, ami azért némi ellentétben áll a motor kivételes teljesítményével. Adj hozzá alacsony ülésmagasságot, kényelmes üléspozíciót és könnyű működtetést, és az eredmény egy olyan motor, amivel könnyen boldogulnak a kezdők, és amit nagyon élveznek a haladók. Kifinomult stílus Kecses, mint egy vadmacska és legalább annyira agilis is, az ER-6f megjelenése és tapintása jóval drágább motort idéz. A legszebb középosztálybeli motorként az ER-6f tökéletes példája annak, hogyan követi a forma a funkciót, a motor letisztult, hullámos formái tökéletesen hajlanak a vezető köré. Az oldalt elhelyezett rugóstag, a blokk alatti kipufogó és a versenystílusú 6 küllős kerekek olyan külsőt kölcsönöznek az ER-6f-nek, amiről azonnal felismerhető, hogy Kawasaki.
ELSŐ PILLANTÁSRA
Vadiúj, 649 cm3-es, vízhűtéses, 4 ütemű, soros kéthengeres - A kompakt építésű blokk alacsony és közepes fordulatszámra van hangolva. Kéttónusú ülés - A kéttónusú ülés design (csak az ezüstszínű modelleken) azt a benyomást kelti, mintha ülésburkolat lenne a motoron Alacsony ülésmagasság - Az alacsony ülés és az egész motor karcsú kialakítása miatt mindkét láb könnyedén leér a földre.
Könnyű, agilis kezelhetőség - A rövid tengelytáv és hosszú lengővilla kombinációja könnyen uralható gépet és szűk fordulókört eredményez. Szél- és időjárás védelem - Az aerodinamikus szélvédő és teljes idomzat teszi az ER-6f otthonává az autópályát. ABS - Első és hátsó ABS-szel is rendelhető a modell. Oldalt elhelyezett rugóstag - A szimpla hátsó rugóstag a váz és a lengővilla között található, beleilleszkedik a kormánynyaktól a hátsó tengelyig tartó lágy vonalba. 3-utas katalizátor - A hatékony üzemanyag befecskendezés és a 3-utas katalizátor segítségével az ER-6f teljesíti a szigorú Euro-III emissziós értékeket. Blokk alatti kipufogó - A blokk alatt elhelyezett kipufogó alacsonyabbra helyezi az ER-6f súlypontját, és hozzájárul a motor összetömörített megjelenéséhez. Idomba süllyesztett indexek - A fehér burkolatú, narancsizzós, idomba süllyesztett indexek kiegészítik a motor kecses formáit. Hullámos féktárcsák - A három darab hullámos féktárcsa nem csak jól néz ki, de igen hathatós fékerőt is nyújtanak. Keskeny üléspozíció - A kompakt motor és a szűk váz eredményeképp az üléspozíció keskeny a térdnél és lábnál. "Kazettás" váltó - A Ninja technológiás háromszög elrendezés (a főtengely és a váltótengelyek háromszög alakzatban állnak egymáshoz képest) jelentősen hozzájárul az erőforrás kompakt méreteihez. MIÉRT A SOROS KÉTHENGERES? A megfelelő blokk kiválasztása * Az ER-6f kompakt méretének kulcsa a motorja. Fejlesztőmérnökeink tudták, hogy egy ilyen kompakt motorhoz a soros négyhengeres blokk túl széles, a V2-es pedig túl hosszú lenne. Az egyetlen hengerelrendezés, ami párosítja a megfelelő teljesítmény és a kompakt méretet a soros kéthengeres. * Az ER-6f 649 cm3-es vízhűtéses erőforrása messze-távol a legkisebb blokk a kategóriában, még az ER-5-nél is kisebb, ami nem kis szó, mivel kettejük között 150 cm3 a különbség az ER-6f javára.
A blokkot közepes fordulatszám tartományra hangolták * A vadonatúj, vízhűtéses, DOHC, 8 szelepes, 649 cm3-es, soros kéthengeres, befecskendezős motor lágy, kezes teljesítményt nyújt, főleg az alacsony és közepes tartományban. Vezetőbarát erőkarakterisztikára hangoltuk, ami bizalmat kelt a kezdőkben. * Az erőforrás kiváló középtartománybeli erőleadása miatt főleg közepes sebességtartományban, városi utcákon élvezetes vezetni a motort. Az 50 km/h-s sebességről való kigyorsítás egészen elképesztő, emiatt kimondottan könnyű előzni a motorral. * Hogyan tudtunk ilyen teljesítményt kicsikarni egy rendkívül kompakt és könnyű motorból? Egyszerűen felhasználtuk a sikeres Ninja szupersport motorok fejlesztése terén nyert óriási tapasztalatunkat. * A nagy átmérőjű, 38 mm-es gázfuratoknak és a másodlagos pillangószeleppel rendelkező technológiának köszönhetően a gázreakció nagyon lágy és könnyen kezelhető. * A kihívóan hajlított leömlőcsövek optimális távolságot biztosítanak a hengerfej és a kipufogó dob között.
Környezetbarát Euro III megfelelősség * Mivel a környezetvédelmi előírások egyre szigorúbbak és egyre nagyobb figyelmet szentelnek rá, célunk volt elérni, hogy az ER-6f a legtisztább motor legyen a kategóriában. A hatékony benzin befecskendezés és a háromutas katalizátor kombinációja felel a nagyon alacsony emissziós értékekért, ami azt jelenti, hogy egy évvel a hatályba lépése előtt teljesíti a nagyon szigorú Euro-III-at. Vékony, alacsony, kompakt és könnyűsúlyú Az ER-6f kompakt méretének kulcsa a hihetetlen kompakt soros kéthengeres blokk, ami lehetővé tette a szűk, könnyű váz alkalmazását. Az eredmény egy 400-as méretű motor egy 650-es erejével, és mindig bátorítóan invitálja a kezdőket: "Gyere, menjünk egyet!" mindeközben egy jókora adag szórakozást nyújt a haladóknak.
Blokk * Ne engedd, hogy a "soros kéthengeres" szavak megtévesszenek. Ez a blokk telis tele van high-tech megoldásokkal, amit a kompakt méret és a meglepő elérése tett szükségessé. Ninja technológia és know-how hemzseg az ER-6f-ben, ez a magyarázata miért fogja ez a kompakt és könnyűsúlyú motor túlszárnyalni riválisait a középkategóriában (még azokat is, melyek nagyobb lökettérfogatúak). A háromszöget bezáró főtengely-váltótengelyek nagyon röviddé teszik a blokkot. A váltó bemeneti és kimeneti tengelye "kazettás" váltórendszerben helyezkednek el, ami kompakt méretet és könnyű kiszerelhetőséget jelent. A félszáraz karter csökkenti a blokk magasságát. A galvanizált henger könnyűsúlyú, szűk építésű. A blokk alatti kipufogó segíti a tömeg középpontosítást, és egyúttal alacsonyabbra helyezi a súlypontot is. Váz * A váz design sem kevésbé elegáns: A kompakt motor miatt vékony, minimalista vázat lehetett alkalmazni, ami kellően szűk a térdnél és a lábnál. A kompakt motor miatt extrém rövidre lehetett venni a tengelytávot, ami könnyű és kezes vezethetőséget jelent. Mivel hosszú lengővillát lehetett beépíteni, a hátsó futómű kimondottan jól teljesít. 3 dimenziós elemzésekkel kerestük meg a váz ideális merevségét, ami nagyban hozzájárul a kivételes kezelhetőséghez. A váz nagy szakítószilárdságú acélból készült csőváz, ami merevség és súly tekintetében felveszi a versenyt az alumínium vázakkal. Az oldalt elhelyezett rugóstag miatt az akkumulátor a rugóstag mellé kerülhetett. Ez az előnyös elrendezés lehetővé teszi, hogy csökkenjen az ülésmagasság, és keskenyebb legyen a motor. * Ugyanaz a viselkedés teszi élvezetessé a vezetését (készséges reakciók és vezetőbarát kialakítás) ami miatt ideális kezdők számára is. * A rövid tengelytáv és szűk fordulókör teszi könnyen manőverezhetővé az ER-6f-et.
Szűk üléspozíció Ergonómia * Az üléspozíciót úgy alakítottuk ki, hogy bizalmat sugalljon. A kormány, ülés és lábtartó háromszög közötti ideális arány kényelmes és természetes üléspozíciót tesz lehetővé a legtöbb motoros számára. * A szűk váz és blokk miatt az egész jármű nagyon vékony benyomást kelt, a vezető a térdét és lábát közel tartja egymáshoz. * A speciálisan formázott tank követi a láb vonalát, és mivel a vége keskeny, így a vezető közel tudja egymáshoz tartani a lábait. * Az alacsony ülésmagasságnak és a szűk kialakításnak köszönhetően mindkét láb leér a földre mikor a motor megállt, ez az egyik legfontosabb szempont nagyon sok motoros számára. * Az aerodinamikus szélvédő megvédi a vezetőt a menetszéltől és az időjárás viszontagságaitól, miközben hozzájárul az ER-6f kivételesen hatékony üzemanyag felhasználáshoz.
TÖKÉLETES ARÁNYOK Az ER-6f külsejére az építészek által sokat használt kifejezés, a "Devine Proportion" lehet találó, ami a természetben található ideális arányt jelenti. A motorosok ehelyett persze egyszerűen ennyit mondanak: "Nagyon rendben van." Az ER-6f kifinomult stílusa és letisztult egyszerűsége olyan vonzó motort alkot, melynek nem tud ellenállni azok az új motorosok, akik keresik a módját annak, hogyan fejezhetnék ki ízlésüket.
Váz / hátsó felfüggesztés * A váz, a hátsó futómű és a lengővilla kialakításai egységes vonalat alkotnak, mely a kormánytól a hátsó tengelyig tart. * A nagy szakítószilárdságú acélból készült csőváz könnyed megjelenést ad a motornak. 3 dimenziós elemzésekkel sikerült elérni a célul kitűzött merevségi értékeket. * Az oldalt elhelyezett egy szimpla rugóstag lágyan vezeti át a tekintetet a vázról a lengővillára. * A merevítőkkel ellátott lengővilla követi a váz és rugóstag vonalát, háromszög kialakítása pedig megerősít a gép innovatív külsejét. Idomzat * Agresszív fényszóró design — a remekbeszabott Z1000-rel való hasonlóság nem a véletlen műve. * A szél- és időjárás védelem az aerodinamikus szélvédő feladata, melynek segítségével az ER-6f otthon érzi magát az autópályán és a városi utakon is. * Az indexek az idomba vannak integrálva, fokozva a gép zanzásított megjelenését. * Az átlátszó index burkolatok és narancsszínű égők csúcsminőségű motor benyomását keltik. * A látványos vonalvezetésű idomzat karcsú farokidomban és annak síkjába illesztett hátsó lámpa burkolatban végződik. Hátulról nézve az ER-6f karcsú és agilis benyomást kelt. * A kéttónusú ülés design hozzájárul a motor karcsú megjelenéséhez, és azt a benyomást kelti, mintha ülésburkolat lenne a motoron. * A szemet gyönyörködtetően formázott tankot nem lehet mással összetéveszteni, ez csakis Kawasaki lehet. A tank síkjába illesztett tanksapka harmóniában van az ER-6f sudár vonalaival. * A stílusos, egy darabból álló vezető és utas lábtartó konzol kihangsúlyozza a motor sportos személyiségét.
Műszerek * A kompakt, léptetőmotoros sebességmérőben található LCD kijelzőn található az összes megtett km, két napi számláló és pontos idő, illetve ebben a házban van a vízhőmérséklet figyelmeztető. A fordulatszámmérő házában található a benzinszint és benzin befecskendezés LED figyelmeztetője. Egyéb visszajelzők: index, reflektor, üresfokozat és olajszint figyelmeztető.
Blokk * A blokk alatti kipufogó nagy szerepet játszik a jármű összetömörített megjelenéséhez. Fékek / felnik / gumik * A három darab hullámos féktárcsa nagyszerűen néz ki és harapós fékteljesítményt nyújt. * A szép, hatküllős felnik nem csak könnyed kinézetet sugallnak, valóban csökkentik a rugózatlan tömeget.
A BIZTONSÁGÉRZET FOKOZÁSA ABS * Azok a vásárlók, akik szeretnék fokozni biztonságérzetüket, első és hátsó ABS-szel szerelt verziót is rendelhetnek. Blokk * Az automata alapjárat gyorsbeállító rendszer megkönnyíti az indítást és a katalizátor is a lehető leghamarabb kezd hatékonyan működni. * Az egyszerű hűtési rendszer a hűtőfolyadékot a blokkon keresztül vezeti a hengerbe és a hengerfejbe, csökkentve a külső vízcsöveket. * A 180o-ban elékelt főtengely kiegyensúlyozó tengelyt hajt, ami rezgésmentes, sima működést biztosít. A vízpumpát a kiegyensúlyozó tengely jobb oldali vége hajtja. * A könnyűsúlyú, gyertyapipába integrált trafók helyet spórolnak. * A nagy kapacitású légszűrő hozzájárul a motor kivételes teljesítményéhez. * A könnyűsúlyú üzemanyag pumpa a tank belsejében található. Váz * Négy darab kampó segítségével lehet a csomagot vagy a második sisakot a hátsó ülésre rögzíteni. * Az ülés alatti tárolórekeszben külön hely van kialakítva az U-lakatnak. * Az indexek vészvillogóként is funkcionálnak. * Eredeti Kawasaki kiegészítőként kapható lesz top case és mini index kit
ER-6n / ER-6f műszaki adatok
Motor típusa: 4 ütemű, soros 2 hengeres Lökettérfogat: 649 cc Teljesítmény: 72.1 LE (53 kW) / 8.500 ford. Nyomaték: 66 Nm / 7.000 ford. Hűtés: Vízhűtés Furat x Löket: 83 x 63 mm Üzemanyag ellátás: 38 mm-es üzemanyag befecskendezés Gyújtás: digitális Indítás: Önindító Váltómű: 6 sebességes Hajtás: Lánc Váz típusa: Diamond nagy szakítószilárdságú acél Felfüggesztés első: 41 mm-es teleszkópvilla Felfüggesztés hátsó: Oldalt elhelyezett rugóstag Gumi első: 120/70 ZR17 Gumi hátsó: 160/60 ZR17 Fék első: Dupla 300 mm-es hullámos tárcsa 2 dugattyús féknyereg Fék hátsó: Szimpla 220 mm-es hullámos tárcsa 1 dugattyús féknyereggel Villaszög: 24.5° Utánfutás: 102 mm Tengelytáv: 1405 mm Ülésmagasság: 785 mm / 790 mm Tank: 15.5 l Száraz súly: 174 kg / 178 kg
|