|
Kawasaki ER-6n 2006
A MOTORKERKPROZS LNYEGE Krlrni, hogy mi is a motorozs, mi az a szabadsg, amit a kt kerken val guruls jelent, szinte lehetetlen. Az innovatv s nagyteljestmny motorok gyrtjaknt ismert s elismert Kawasaki megtette azt a frisst s tletes lpst, hogy kombinlja mrnki tudst a modern dizjnnal, ennek eredmnyt, a vadij ER-6n-t pedig bszkn mutatja be nknek. A Kawasaki japn tervezrszlegnl, Akashiban szletett ER-6n egy btor s j korszakot nyit meg a Kawasakinl, s j lehetsgeket tr fel a tapasztalt motorosok, illetve mindazok szmra, akik ezidig mg nem fedeztk fel a motorozs rdemeit.
Ez a jrm minden korosztlynak s tudsszintnek megfelel, legyen az jdonslt tulajdonos hlgy vagy frfi. Az ER-6n lenjr dizjn elemeinek nzegetse legalbb annyira lvezetes, mint motorozni vele. Knyelmes ergonmija, kompakt, soros kthengeres motorja s karcs vza miatt az ER-6n extrm knnyen manverezhet s igazn szrakoztat gpezet.
Kezd motorosok szmra az ER-6n lvezeti faktora a tudsukkal egytt nvekszik. Tapasztalt piltkban pedig jraled a motorozs igazi lnyege, szles tartomnyban felhasznlhat ereje passzol a szemre is megkap vz teljestkpessghez. Az ER-6n kifejezi a Kawasaki gyr cltudatos vzijt, mely vzi szenvedllyel s elktelezettsggel szletett arra, hogy a motorozs tiszta lvezett nyjtsa a lehet legszlesebb kznsgnek. Egy korban, ahol az alternatv kzlekedsi mdoknak egyre nagyobb szerep jut, az ER-6n feleleventi a Kawasaki elktelezettsgnek valdi lnyegt: szrakozs, izgalom, s szabadsg kt kerken.
EGY KLNLEGES EGYVELEG lvezetes vezetni, vezetbart, s nagyszeren nz ki - az ER-6n a kezdktl a tapasztalt motorosokig mindenki szmra tartogat valamit. Hogyan tudtunk megpteni egy ilyen szles spektrummal rendelkez motort? A vlasz egyszer: a motoros szemszgbl kezdtk a fejlesztst, nem a motorral. Fejlesztmrnkeink megvizsgltk hogyan "rintkezik" a vezet a motorral. Azt az lspozcit igyekeztek megtallni, ami a leginkbb magabiztoss teszi a piltt. A lbtartk kztti tvolsg szktse s az alacsony lsmagassg miatt a vezet mindkt lbbal elri a talajt. A kezelszerveket kis ervel lehet mkdtetni, gy a gp uralsa gyerekjtk. Az ER-6n-t vezetni nagyon knny. A jtszi vezethetsg javarszt a szk s knny vznak ksznhet, mely oldalt elhelyezett rugstaggal kapcsoldik a hromszg alak lengvillhoz. Ez az innovatv rvid tengelytv vz (a kompakt motorral egytt) kulcsfontossg tnyez az ER-6n komfortjban s vezetbart kezelhetsgben.
A blokk sem kevsb innovatv. A tervezs elsdleges cljai, a knny sly s nagyon kompakt ptsmd miatt a V2-esek s a soros ngyesek azonnal kiestek a rostn. Fejlesztmrnk csapatunk - belertve a MotoGP konstruktrt is - egy teljesen j, kompakt, soros kthengeres erforrst alkotott, mely teljestmnyt szles fordulatszm tartomnyban, knnyen kezelheten adja le. Ez a 649 cm3-es vzhtses blokk a legkompaktabb erforrs a kategrijban.
De ne tvesszen meg a kis mret, ez a bbi olyat t, amire ms motor nem kpes ebben a kategriban. Az elektronikus benzinbefecskendezs sima teljestmnyleadst biztost az egsz fordulatszm tartomnyban. Az ER-6n legalbb annyira "termszetbart", mint amennyire "felhasznlbart", mivel ez az egyetlen motor a kategrijban, ami teljesti a szigor Euro-III emisszis elrsokat
Szrakoztat s knny vezetni. Az ER-6n rm a kezdknek bartsgos mretei s knyelmes ergonmija miatt, s lvezet a tapasztaltaknak erteljes motorja s kezes viselkedse miatt.
ER-6n - MRETRE S RZSRE 400-AS, DE EGY 650-ES EREJVEL
Az ER-6n mindenki szmra tartogat valamit. Hlgyek kezdk s jrakezdk imdni fogjk az alacsony lst, a knny slyt s a knny vezethetsget. Az ingzk a hihetetlen alacsony fogyasztst s manverezhetsget fogjk nagyra rtkelni. Akik pedig egy msodik "jtszs" motort szeretnnek meg fognak lepdni az ER-6n teljestmnyn.
lvezetes vezetni Ha valamit nem lvezetes vezetni, az nem is Kawasaki. Az ER-6n rugalmas motorjt lgy, nyugodt erleadsra hangoltk, fleg az alacsony s kzepes fordulatszm tartomnyokra koncentrlva. A knny vz s idomzat gy illik a vezetre, mint egy szk farmer, azt az rzetet keltve, mintha a motor a vezetvel egybeforrna. A rvid tengelytv s a tudatosan alkalmazott tmeg-kzppontosts (a blokk alatti kipufog alkalmazsnak ez volt az egyik oka) kivteles kezelhetsget s rvid fordulkrt tesz lehetv. Legyen sz a zsfolt vrosi kzlekeds legyzsrl vagy orszgti kanyarvadszatrl, az ER-6n-t mindig lvezet vezetni.
Knny vezetni - szles motoros rteg szmra kszlt Az ER-6n-t kivtelesen knny vezetni. A kompakt de combos soros kthengeres blokk, a knny csvz s az oldalt elhelyezett rugstag kombincija vkony s pici motor benyomst kelti, ami azrt nmi ellenttben ll a motor kivteles teljestmnyvel. Adj hozz alacsony lsmagassgot, knyelmes lspozcit s knny mkdtetst, s az eredmny egy olyan motor, amivel knnyen boldogulnak a kezdk, s amit nagyon lveznek a haladk.
Cscsminsg kls megjelens
Ki mondta, hogy a kezd motoroknak unalmasan kell kinznik? Ht nem a Kawasaki! Az ER-6n avantgrd stlusa a legszebb kzpkategris motorr teszi a piacon. Tkletes pldja annak, hogyan kveti a forma a funkcit, a motor gondosan formzott, kecses vonalai tkletesen kvetik a vezet testt. Az agresszv egyms felett elhelyezett fnyszrival, digitlis/analg mszerfalval, s versenystlus 6-klls felnijvel olyan szdt klst kapott, ami mr messzirl felismerhetv teszi.
ER-6n / ER-6f mszaki adatok
Motor tpusa: 4 tem, soros 2 hengeres Lkettrfogat: 649 cc Teljestmny: 72.1 LE (53 kW) / 8.500 ford. Nyomatk: 66 Nm / 7.000 ford. Hts: Vzhts Furat x Lket: 83 x 63 mm zemanyag ellts: 38 mm-es zemanyag befecskendezs Gyjts: digitlis Indts: nindt Vltm: 6 sebessges Hajts: Lnc Vz tpusa: Diamond nagy szaktszilrdsg acl Felfggeszts els: 41 mm-es teleszkpvilla Felfggeszts hts: Oldalt elhelyezett rugstag Gumi els: 120/70 ZR17 Gumi hts: 160/60 ZR17 Fk els: Dupla 300 mm-es hullmos trcsa 2 dugattys fknyereg Fk hts: Szimpla 220 mm-es hullmos trcsa 1 dugattys fknyereggel Villaszg: 24.5 Utnfuts: 102 mm Tengelytv: 1405 mm lsmagassg: 785 mm / 790 mm Tank: 15.5 l Szraz sly: 174 kg / 178 kg
Kiegsztk
Dainese Venice Beach frfi / ni kabt + ER-6n Tankpad
+
Hts doboz + konzol
+ 
Bukgomba + visszapillant tkr (Sports vagy Style)
+ 
|