Kawasaki VN 1600 Mean Streak
Mean Streak
A Mean Streak 2004-re gonoszabb lett, mint valaha - köszönhető ez a blokk és a váz módosításainak, melyek tovább fokozzák a "hosszú, lapos, sportos" cruiser eddig is észbontó teljesítményét. Míg a legtöbb Kawasaki cruiser a nyugodt, laza cirkálást helyezi előtérbe, addig a Mean Streak jóval agresszívebb külseje és versenyképes váza olyan kőkemény power cruiser élményt nyújt, mellyel semmilyen más motor nem veheti fel a versenyt.
A VN1600 Mean Streak és a VN1500 Mean Streak közötti különbségeket az alábbiakban lehet összefoglalni: Megnövelt motorteljesítmény Az új blokk a VN1600A (VN1600 Classic) módosított erőforrásán alapszik, így a Mean Streak lökettérfogata 1.470 cm3-ről 1.552 cm3re nőtt. Az alacsony és közepes tartományú erőkifejtés jelentősen javult, és az alapjáratról való kigyorsítás is sokkal erősebb lett. A hengerfej módosítások miatt az erőleadás még a VN1600-énál is jobb.
Egyéb módosítások Merevebb lett a lengővilla, az ülés új felfogatásai csökkentik a vibrációt, és van még egy sor kozmetikai újítás, melyek tovább finomítják a gép megjelenését. A VN1600A erőforrás nagyobb méretei még férfiasabb megjelenést kölcsönöznek a Mean Streaknek. További kozmetikai beavatkozás az új tankmatrica, új tükörtartók, polírozott kuplung és fék főhengerek, új markolatok és új kidolgozású öntött kerekek.
A Mean Streak további, kulcsfontosságú jellemzőit a következőképpen lehet összefoglalni Nagy teljesítményre hangolt erőforrás - az agresszív gyorsulás és az élénk gázreakció érdekében a Mean Streaken nagy, 40 mm-es torokátmérőjű elektronikus benzinbefecskendezést alkalmaztak. A VN sorozat más cruisereivel összehasonlítva a Mean Streak blokk pörgősebb karakterisztikával és fantasztikus gyorsulással dicsekedhet.
Alacsony és hosszú váz - szupersport összetevőkkel - a nyújtott váz design egyenesen az épített cruiserek világából származik, és hozzájárul a Mean Streak agresszív image-éhez. Az alacsony ülésmagasság, a robusztus váz és a kezes futómű olyan kezelhetőséget biztosít a Mean Streaknek mint egy sport cruiser - mindezt egy power cruiser kinézetével. Egy sor olyan high-tech alkatrész található rajta, melyet általában csak a szupersport motorokon láthatunk, mint például felfordított teleszkópvilla, nagy átmérőjű első tárcsafékek, 17 colos öntött felnik, és radiál gumik, melyek a Mean Streaket a cruiser skála nagyteljesítményű végébe helyezik.
Egyéni külső - a perem nélküli tankjával, új kidolgozású, 3 küllős felnijeivel, egyenes kormányával, és a rengeteg alumínium és króm alkatrészével a Mean Streak már a gyárból kigördülve is nagyon közel van egy custom motorhoz.
KULCSFONTOSSÁGÚ JELLEMZŐK
MEGNÖVELT MOTORTELJESÍTMÉNY Blokk A VN1600A blokkját alapul véve a Mean Streak lökettérfogata 1470 cm3-ről 1552 cm3-re nőtt, így jóval nyomatékosabb és erősebb lett az erőforrás. Főleg az alacsony és közepes fordulatú teljesítmény növekedett, így az alapjáratról való kigyorsítás is sokkal erőteljesebb. (1-es kép) A VN1600A alapblokk módosításai magában foglalják a VN1500P-ről származó 37 mm-es szelepeket (a VN1600A szívó szelepei 33 mm-esek voltak) és a nagyobb szívótorkokat a hatékonyabb motorlégzés érdekében. A szívó és kipufogó bütyköket szintén módosították az alacsony és közepes fordulatú teljesítmény növelés érdekében. Az 5 sebességes váltó az amerikai piacos modelleken rövidebb áttételezést kapott és megerősítették a fogaskerekeket is. KULCSFONTOSSÁGÚ JELLEMZŐK, MELYEK MEGMARADTAK A VN1500P-RŐL
NAGY TELJESÍTMÉNYRE HANGOLT ERŐFORRÁS A Mean Streak elektronikus benzinbefecskendezése könnyű indítást, lágy járást és alacsony emissziós értékeket biztosít. Szenzorok: szívó vákuum, vízhőmérséklet beszívott levegő hőmérséklet. A nagy átmérőjű 40 mm-es gázfuratok a teljes fordulatszám tartományban erőteljes teljesítményleadást és minden sebességben dinamikus pörgést biztosítanak. A cruiseres sarokváltó helyett a sportmotoros váltókar simább váltást ígér. A nagy kapacitású olajpumpa nagy sebességnél és magas hőmérsékleten is elégséges kenést biztosít. A nagy kapacitású hűtő formája illeszkedik a Mean Streak vonalaihoz, és hatékony hűtés biztosít. A sportos, dupla kipufogó összeállítás elosztása 2-1-2 rendszerű. A nagy belső átmérőjű (38.1 mm) kipufogó hozzájárul a kiváló erőkarakterisztikához. Előkamrás, méhsejt-típusú katalizátor tartja környezetbarát szinten az emissziós értékeket. Integrált króm dob borítás tünteti el az egycsöves katalizátor részt, hogy egyenesnek tűnjön a cső vezetése. Váz A Mean Streak stabil kezelhetőségét a nagy szakítószilárdságú dupla csőváz és a hosszú tengelytáv adja. Hogy megfeleljen a nagyobb térfogatú motor megnövekedett teljesítményének, új, sokkal merevebb lengővillát kapott, újraformált keresztcsövekkel és betoldással a bal oldalon. Az üléspozíció az amerikai low-rider custom cruisereket idézi. A kormány formája, az ülés és a lábtartó helye az optimális low-ride ergonómia szellemében lettek kialakítva. Az ülésmagasság 700 mm. Nagyméretű, kúpgörgős csapágyakat alkalmaztak a kormányfejben a stabilitás és a vázmerevség érdekében. Felfüggesztés A sportos, 43 mm-es felfordított első villa első osztályú nyomó és húzó fokozati csillapítást, valamint kivételes kormányvisszajelzést és biztos kezelhetőséget nyújt. A villa alsó szárán védőlemez található a sérülések elkerülése érdekében. A kétoldali, levegő rásegítéses hátsó rugóstag nagyszerű kényelmet és remek stabilitást nyújt. A fektetett elhelyezésű rugóstagok beillenek a Mean Streak "low" és "long" formavilágába. A 4-szeres húzófokozat beállítási lehetőséggel különböző terhelésekhez és vezetési körülményekhez lehet állítani a hátsó futóművet. Fékek A csúcsminőségű, 6 dugattyús első fék 320 mm átmérőjű és 5 mm vastagságú féllebegő tárcsákkal óriási fékteljesítményt nyújt. A fékdugattyúk különböző átmérőjűek (24, 27, 27 mm) A nagyméretű (átmérő: 300 mm) hátsó fék és a 30 mm-es dupla fékpofa hozzájárul a Mean Streak kiváló fékerejéhez. Az első főfékhenger átmérője 15.87 mm, a hátsóé 14 mm. Gumik és kerekek A stílusos, 3 küllős öntött kerekek tovább fokozzák a Mean Streak custom cruiser imidzsét, és lehetővé teszik a tömlő nélküli radiálgumik alkalmazását. A 17 colos kerekek (első: J17xMT3.50, hátsó: J17xMT5.00) elősegítik a könnyű kezelhetőséget, fokozzák a sportos imidzsét. A Mean Streak tapadós radiál gumikon gördül. A masszív 170 mm-es hátsó gumi a legnagyobb, ami még elfér a kardántengelytől. Az első gumi mérete 130/70R17M/C (62H), a hátsóé 170/60R17M/C (72H). EGYÉNI KÜLSŐ Blokk A fekete blokk bevonat és a polírozott részek sportos kinézetet kölcsönöznek az erőforrásnak. A blokk éleinek megmunkálása vonzó, csúcsminőségű termék érzetét kelti. A nagyméretű, VN1600A szelepfedél és a forgattyúsház öntvény férfiasabb, masszívabb kinézetű erőforrást eredményeznek. A hengerfejbe vezető olajvezetékeknek más az elhelyezése a letisztultabb forma érdekében. Idomok/külső megjelenés A tiszta vonalvezetésű, él nélküli tank térfogata 17 liter, így hosszabb távok is teljesíthetőek tankolás nélkül. A kiemelkedő tankembléma csak egy, a sok finom kidolgozású részletből. A "kaméleon" színű tankmatrica színe attól függően változik, hogy honnan nézzük. A gyújtáskapcsoló a tank tetején található. A kulcs "ON" állásban kivehető, megelőzve ez által a tank festésének karcolását. A gyújtáskapcsoló OFF vagy PARK pozícióba kapcsolása után a motor leáll, és újraindításához szükség van a kulcsra. A különálló elektromos kilométeróra és fordulatszámmérő a felső kormány háromszögre van szerelve. További műszerek: kilométer számláló, napi számláló, óra, alacsony üzemanyagszint visszajelző. A kompakt fényszóró burkolat és a vonzó hátsó lámpa kiegészíti a gép attraktív formáit. A sajátságos ülésforma és az alacsony profilú utasülés továbbfűzi a gép "low" és "long" vonalait. Kerekek A kerekek új bevonata még egyedibb külsőt ad, ráadásul könnyebb is tisztítani őket. Részletek A VN1600A-ról származó tükrök jóval modernebb imidzset adnak a Mean Streaknek. A kuplung- és az első főfékhenger mostantól polírozott a tisztább, elegánsabb imidzs érdekében. Az új kormánymarkolatok a VN1600A-ról származnak. TOVÁBBI JELLEMZŐK Blokk A másodlagos levegőszelep működtetését mostantól a nyomás helyett mágnestekercs végzi (ECU vezérli), így tovább csökkent a károsanyag kibocsátás. A kardánhajtás megbízható, tartós, tiszta, és minimális karbantartást igényel. A kiegyensúlyozó csökkenti a vibrációt, és ez által lágy járást biztosít. Váz Újonnan tervezett gumicsillapítók csökkentik a vibrációt az ülés és a váz találkozásánál. Kormányzár a kormány alsó részén található, így könnyű a hozzáférés. Egyéb Az indexek automata módon kikapcsolnak.
Narancs (Európa) Fekete
VN 1600 Mean Streak műszaki adatok
Motor típus: vízhűtéses, 4 ütemű, V2 Lökettérfogat: 1.552 cc Furat x Löket: 102 x 95 mm Sűrítési viszony: 9.0:1 Szelepvezérlés: SOHC, 8 szelep Üzemanyag befecskendező: O 40 mm x 2 Gyújtás: Digitális Indítás: Elektromos Olajozás: Kényszer-olajozás, nedves karter Váltó: 5 fokozatú Szekunder hajtás kardán Kuplung: Többtárcsás, olajfürdős, kézi Váz típusa: dupla bölcsőváz nagy szakítószilárdságú acélból Felfüggesztés: első 43 mm-es felfordított teleszkópvilla hátsó lengővilla, két, oldalsó levegő rásegítéses rugóstag, 4-szeresen állítható húzófokozat, teljesen beállítható rugóelőfeszítés Rugóút elöl: 150 mm hátsó: 87 mm Gumi első: 130/70R17M/C (62H) hátsó: 170/60R17M/C (72H) Villaszög: 32° Utánfutás: 144 mm Kormányelfordítási szög: 38° / 38° Fék első: Dupla, féllebegő 320 mm-es tárcsa Hátsó: Egytárcsás, 220 mm-es hullámos tárcsa Első fékpofa: 6 dugattyús féknyereg Hátsó fékpofa: 2 dugattyús féknyereg Hossz: 2.410 mm Szélesség: 850 mm Magasság: 1.100 mm Tengelytáv: 1.705 mm Szabad magasság: 125 mm Ülésmagasság: 700 mm Száraz súly: 290 kg Tank: 17 liter Legnagyobb teljesítmény: 73 LE (54 kW) / 5,300 ford. Legnagyobb nyomaték: 125 N•m {12.7 kgf•m} / 2,800 ford.
|