Kawasaki VN 1600 Classic
VN1600. Gép vagy ember?
Ha a cruiserek dögössége magasságban és hosszúságban mérhető volna, akkor az új alacsony és hosszú VN1600 az egyik legdögösebb paripa volna. Az új, alacsonyabb ülésmagasságú és a hosszabb tengelytávú vázat a VN1500 átfésült motorjával párosították, így egy olyan low-down gép született, melynek dörmögésével a cruiser rajongók soha nem fognak betelni. Az új gép nem csak egyszerűen dögösebb az elődjénél, hanem sokkal kényelmesebb is, köszönhetően egy sor átgondolt módosításnak. Habár a blokk gyakorlatilag változatlanul került át a VN1500-ból, az 5 mm-rel hosszabb löket az 1470 cm3-es lökettérfogatot 1552 cm3-re növelte, ezáltal még nagyobb lett a nyomaték a közepes sebességtartományban, ott, ahol az igazi cruiseres az ideje nagy részét tölti. A hajtómű külső megjelenésén is változtattak, hogy jobban passzoljon az új, vadabb image-hoz. A hengerfej és a forgattyúsház más lett, a blokk alapszínét pedig feketéről ezüstre változtatták, mindezen újítások egy letisztultabb, szebb blokk benyomását keltik. Egyéb változtatások: a befecskendező rendszer felfrissítése a még nagyobb teljesítmény és még alacsonyabb emisszió érdekében, új gyújtástérkép és erősebb erőátvitel. Az utazási komfort növelése volt a fő célkitűzés a tervezésben. A vázmódosítások a váz nyújtását és laposabbá tételét foglalták magukban. Az új központi csővázhoz hosszabb lengővilla, és nagyobb első villa tartó kapcsolódik, a hátsó rugóstag helyét pedig megváltoztatták a jobb rugózási tulajdonságok érdekében. A klasszikus stíluselemei - mint például az öntött kerekei, a kiszélesített tankja, az új lökhárítói - és még egy sor ízléses módosításai az igazi cruiserek felsőházába helyezi a VN1600-at. KULCSPONTOK o Nagyobb teljesítmény az 1,552 cm3-re növelt lökettérfogat miatt o Hosszabb, alacsonyabb váz o Teljesen új külső o Dupla első tárcsafék o Öntött kerekek o Kardánhajtás o 170 mm-es hátsó gumi o Új, perem nélküli tank, és kiemelkedő tankembléma o Tankba ágyazott gyújtáskapcsoló, ON állásban kivehető a kulcs
VN 1600 Classic műszaki adatok
Motor típusa: 4 ütemű, V2-es Lökettérfogat: 1552 cc Teljesítmény: 67 LE (49 kW) / 4700 ford. Nyomaték: 127 Nm / 2700 ford. Hűtés: Vízhűtés Furat x Löket: 102 x 95 mm Üzemanyag ellátás: 36 mm-es üzemanyag befecskendezés Gyújtás: digitális Indítás: Önindító Váltómű: 5 sebességes Hajtás: Kardán Váz típusa: Dupla csőváz Felfüggesztés első: 41 mm-es teleszkópvilla Felfüggesztés hátsó: lengővilla, kétoldali rugóstag Rugóút első: 150 mm Rugóút hátsó: 95 mm Gumi első: 130/90-16M/C Gumi hátsó: 170/70-16M/C Fék első: Dupla 300 mm-es tárcsa 2 dugattyús féknyereg Fék hátsó: Szimpla 300 mm-es tárcsa 2 dugattyús féknyereg Villaszög: 32° Utánfutás: 177 mm Tengelytáv: 1680 mm Ülésmagasság: 680 mm Tank: 20 l Száraz súly: 307 kg
|